• Vakenomnatten

Svårt att förstå mig på denna tjejen!

Tjena Familjeliv!

Jo saken är den att jag har dejtat en tjej i ett par veckor nu och men hon beter sig ibland.

I början skickade vi massivs med sms och pratade i telefon och nu ett par veckor senare är det nästan knäpptyst från hennes sida. Jag kan dra iväg ett sms som det kan ta en dag eller två för henne att svara på. När jag skiter i att skriva till henne för ett par dagar så kan hon helt plötsligt höra av sig igen och då blir det full rulle med sms och samtal tills hon återigen slutar skriva. Sist det blev tyst så tog jag en chansning och bjöd hem henne på middag och en filmkväll och då tackade hon till min förvåning ja. Vi hade det trevligt.

Vi har umgåtts en del sen dess och hon verkar ju vara intresserad.

Men jag förstår inte varför hon helt plötsligt verkar så ointresserad?

Ni tjejer på detta forum, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Svårt att förstå mig på denna tjejen!
  • DickRex

Förstår henne precis! Tycker inte om att skriva sms, men är det lugn och ro och jag inte gör något annat så kan det bli lite sms i alla fall. Men annars är jag fåordig.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Anonym (Tjej)

Oj vad svårt! En tjej som är intresserad brukar svara på stört. Så har det varit för mig och mina kompisar. Men alla kan vara olika såklart kanske har hon fullt upp i vardagen, man vet ju aldrig.

Fråga henne rätt ut tycker jag men skriv på ett snyggt sätt! Funkar ju inte om ni båda spelar det spelet och svarar inte varandra lycka till!! Skriv hur det går!

• Vakenomnatten

Få väl ringa i morgon och höra med henne, börjar bli lite trött på det här.
    Det blir ju som en karusell med olika känslor i huvudet :(

• Anonym (Same, same)

Jag har ungefär samma situation som du så jag har inga svar till dig. Killen kontaktade mig först och var gullig och så där och nu när jag tog initiativ och messade honom så har han inte svarat och det är inne på andra dagen nu. Själv trodde jag att vi var i fasen att båda ville ha lite kontakt och det var ju han som kontaktade mig först! Jag förstår ingenting. Jag tycker det är jobbigt att spela spel och låtsas vara ointresserad fast man är intresserad och annat larv som man tydligen ska hålla på med för att hålla någons intresse.

• Vakenomnatten
    Anonym (Same, same) skrev 2015-01-13 23:13:06 följande:

Jag har ungefär samma situation som du så jag har inga svar till dig. Killen kontaktade mig först och var gullig och så där och nu när jag tog initiativ och messade honom så har han inte svarat och det är inne på andra dagen nu. Själv trodde jag att vi var i fasen att båda ville ha lite kontakt och det var ju han som kontaktade mig först! Jag förstår ingenting. Jag tycker det är jobbigt att spela spel och låtsas vara ointresserad fast man är intresserad och annat larv som man tydligen ska hålla på med för att hålla någons intresse.

Ja det är skitjobbigt, gillar inte heller att leka lekar bara för lekens skull. Jag har talat om för denna tjejen att jag har känslor för henne. Tycker inte att det skulle vara så svårt att höra av sig då och då... Och om hon inte kände nått för mig kan hon väl bara säga det?
  • Anonym (Same, same)
    Vakenomnatten skrev 2015-01-13 23:16:31 följande:
    Ja det är skitjobbigt, gillar inte heller att leka lekar bara för lekens skull. Jag har talat om för denna tjejen att jag har känslor för henne. Tycker inte att det skulle vara så svårt att höra av sig då och då... Och om hon inte kände nått för mig kan hon väl bara säga det?
    Vad svarade hon när du berättade om dina känslor? Och det är inte svårt att höra av sig om man vill. Någon gång under en dag hinner man göra det om man verkligen vill. Tycker också hon borde säga det till dig om hon inte var intresserad. Hur gamla är ni ungefär?

Själv vet jag inte om jag ska ringa upp, skicka ett till sms, eller bara låta allt vara. Vad tycker du? Det fanns inget i hans sista sms för några dagar sen som visade på att han inte ville ha kontakt, tvärtom, så varför svarar han inte då?
  • Vakenomnatten
    Anonym (Same, same) skrev 2015-01-13 23:21:41 följande:
    Vad svarade hon när du berättade om dina känslor? Och det är inte svårt att höra av sig om man vill. Någon gång under en dag hinner man göra det om man verkligen vill. Tycker också hon borde säga det till dig om hon inte var intresserad. Hur gamla är ni ungefär?

Själv vet jag inte om jag ska ringa upp, skicka ett till sms, eller bara låta allt vara. Vad tycker du? Det fanns inget i hans sista sms för några dagar sen som visade på att han inte ville ha kontakt, tvärtom, så varför svarar han inte då?
    Då sa hon att hon inte visste vad hon kände detta var i början av relationen dock. Ja jag håller med, nån gång under dagen hinner man dra iväg ett sms eller ringa. Vi är runt 23-25. Problemet är att vi jobbar på samma företag dock vid lite olika tillfällen och då kan jag ju tycka att ärlighet är viktigt!

Ringa upp kan ju vara bra, men samtidigt känns det också lite påtvingande, skit i att skicka ett sms låt han kontakta dig. Det är det sista jag inte förstår heller, vi har det trevligt så varför blir det så tyst? Känns som att vissa människor bara gillar "leken".
  • Vakenomnatten
    Anonym (Same, same) skrev 2015-01-13 23:21:41 följande:

Då sa hon att hon inte visste vad hon kände detta var i början av relationen dock. Ja jag håller med, nån gång under dagen hinner man dra iväg ett sms eller ringa. Vi är runt 23-25. Problemet är att vi jobbar på samma företag dock vid lite olika tillfällen och då kan jag ju tycka att ärlighet är viktigt!

Ringa upp kan ju vara bra, men samtidigt känns det också lite påtvingande, skit i att skicka ett sms låt han kontakta dig. Det är det sista jag inte förstår heller, vi har det trevligt så varför blir det så tyst? Känns som att vissa människor bara gillar "leken".
  • Anonym (Same, same)
    Vakenomnatten skrev 2015-01-13 23:26:52 följande:

Om ni jobbar på samma företag så får damen klippa sig och kommunicera vad hon vill till dig tycker jag. Dåligt annars!

Håller med om att ringa upp känns lite påtvingande men samtidigt var det vissa problem med att sms inte gick fram för oss båda sist vi messade så det finns ju en minimal risk att han aldrig fick smset. Jag hör nog av mig en gång till på sms eller med ett samtal men jag kommer att vänta ett tag. Eller tycker du att det blir för stalkeraktigt om jag hör av mig en gång till fast jag väntar ett tag på att höra av honom först? Det fanns inget i hans sista sms som visade att han inte ville ha kontakt utan han sa att jag kan höra av mig när jag vill. Fast varför inte svara då?

Vet du om hon dejtar någon annan och det är därför som hon är het och sen kall mot dig?
  • Vakenomnatten
    Anonym (Same, same) skrev 2015-01-13 23:43:25 följande:
    Om ni jobbar på samma företag så får damen klippa sig och kommunicera vad hon vill till dig tycker jag. Dåligt annars!

Håller med om att ringa upp känns lite påtvingande men samtidigt var det vissa problem med att sms inte gick fram för oss båda sist vi messade så det finns ju en minimal risk att han aldrig fick smset. Jag hör nog av mig en gång till på sms eller med ett samtal men jag kommer att vänta ett tag. Eller tycker du att det blir för stalkeraktigt om jag hör av mig en gång till fast jag väntar ett tag på att höra av honom först? Det fanns inget i hans sista sms som visade att han inte ville ha kontakt utan han sa att jag kan höra av mig när jag vill. Fast varför inte svara då?

Vet du om hon dejtar någon annan och det är därför som hon är het och sen kall mot dig?
    Ja, jobbar man på samma företag så får man köra med ärlighet tycker jag!

Tycker nog du ska ringa då, det är ju alltid bra om man visar att man bryr sig. Ställ han mot muren! Det är väl bättre att du talar om att du vill ha mer kontakt annars kanske känslorna svalnar av.

Vet inte om hon dejtar någon annan, hoppas ju inte det i alla fall. Tänker inte vara någon backup kille, det skulle vara patetiskt.
  • Vakenomnatten
    miguel skrev 2015-01-14 00:22:52 följande:

Hon är nog rädda att skrämma bort dig bara

Låter konstigt då hon vet att jag är kär i henneSkäms
  • Vakenomnatten

Tror denna tjejen gillar när killen tar kommandot, vilket är lite tråkigt tycker jag.

Ska i alla fall bjuda ut henne till helgen!

• Anonym (Tjej)

Ja det låter bra! Fixa en riktigt bra dejt och efter det så kan du vänta om se när hon hör av sig. Fortsätter hon i samma spår så skulle jag om jag var i samma situation tala om att hon verkar ointresserad och säga att du vill gå vidare man vill ju ha sin stolthet i behåll

• Vakenomnatten
    Anonym (Tjej) skrev 2015-01-14 09:18:33 följande:

Ja det låter bra! Fixa en riktigt bra dejt och efter det så kan du vänta om se när hon hör av sig. Fortsätter hon i samma spår så skulle jag om jag var i samma situation tala om att hon verkar ointresserad och säga att du vill gå vidare man vill ju ha sin stolthet i behåll

Yep, funderar på att ta henne till en fin restaurang ge henne 13 röda rosor. Sen får det väl rinna ut i sanden om hon inte börjar visa intresse!
  • Anonym (Tjej)

Låter bra det!

Jag håller tummarna att hon visar mer intresse efter! uppdatera gärna hur det går. Lycka till!!

• Vakenomnatten
    Anonym (Tjej) skrev 2015-01-14 09:44:49 följande:

Låter bra det!

Jag håller tummarna att hon visar mer intresse efter! uppdatera gärna hur det går. Lycka till!!

Det gick åt skogen, hon tackade nej men sa att det kanske finns en möjlighet i framtiden. Hade väl helst sett att hon bara sagt att hon inte var intresserad längre..

Blir väl till att gå tillbaks till nätdejtandet vilket jag hatar...

Om nån kvinna runt Kalmar letar efter en man så hör av er :D
  • Anonym (Tjej)

Men va tråkigt! Skönt att du reagerar sunt iaf vissa ska älta som tusan i minsta detalj. Haha

Ja sök lyckan på andra håll. Säker på att den finns där för dig! Lycka till!

Svar på tråden Svårt att förstå mig på denna tjejen!