• Ingrediensen

    Är det verkligen bättre att vänta?

    Normalt sett är väl rådet att ha sex varannan dag för bästa fertilitet, och speciellt ifall mannen har dåliga simmare. Men visst känns det lite fel? Om simmarna nu är lite slöa kan man väl inte räkna med att de ska överleva utan det borde vara bättre med färska, dvs sex oftare?

    Vid en ivf fick min man beskedet att hans prov var för dåligt och att han skulle lämna ett till (direkt efter). Det provet blev bättre, så jag tycker inte riktigt det stämmer med rekommendationerna.

    Hur gör ni andra?

  • Svar på tråden Är det verkligen bättre att vänta?
  • Biet

    Det är ju svårt att veta varför hans första inlämnade prov inte dög utan nästa direkt på.

    Det som är om man kör varje dag är att det kanske inte hinner bli så stor mängd riktiga simmare till varje tillfälle. Men ärligt talat vet jag inte. Har faktiskt hört det omvända med att det inte skulle vara fel att köra varje dag.

    Lycka till iallafall så löser det sig.

  • Ingrediensen

    Tack för ditt svar. Jag tror också att jag hört nånstans att det blev färre men å andra sidan piggare spermier.

    Egentligen har kanske naturen ordnat det genom att göra oss sugna med lagom långa intervall så man borde väl lyssna bättre på kroppen.

Svar på tråden Är det verkligen bättre att vänta?