• jonaskarlsson1234

Hundpassning

Hej!

Jag är en man på 32 år och har fått ett litet problem i min vardag. Jag har nämligen en hund som jag och min fru haft i 7 år nu. Problemet nu är att jag har fått större ansvar på mitt jobb vilket i sin tur ger längre dagar emellanåt och min fru arbetar en hel del nätter. 

Vid dessa tillfällen skulle vi behöva någon pålitlig person som skulle kunna ta vår vovve på en promenad och fylla på hans matskål. 

Detta kommer bara ske vid enstaka tillfällen så hunddagis och liknande är något jag helst undviker. 

Har ni några tips på personer som skulle kunna tänkas utföra dessa sysslor åt oss så hunden får den uppmärksamhet och de behov han har uppfyllda?

Mvh
    Jonas

• Svar på tråden Hundpassning
  • Dexter dot com

Sök på "doggywalkers" i din stad. Om du rastar hunden innan du går till jobbet och din fru tar en rejäl långpromenad och aktiverar hunden mentalt innan hon lägger sig efter sitt nattjobb bör väl hunden klara att sova med din fru 5-6 timmar ?

• erikalangs

Hej!

Jag förstår precis ditt problem och befinner mig själv i samma situation. 

När jag och min sambo skulle ta hjälp till vår hund för promenad så använde vi oss utav en sida som heter: www.taskrunner.se/

Där kan du slänga ut ett uppdrag med plats och beskrivning på vad som behövs göra. Det fungerar om en community för människor där man hjälper varandra med vardagssysslor för en slant. 

Så då publicerar du enkelt ditt uppdrag och summan du är villig att betala till personen som utför uppdraget. 

Där har dom även betyg på de som utför uppdragen så du vet att personen i fråga är pålitlig. Sedan får du svar inom kort av olika personer som är villiga att hjälpa dig och då kan du enkelt välja den utav dom som tilltalat dig bäst. Sedan sker betalning efter det att uppdraget slutförts och du godkänt denna, supersmidigt!

/Erika

Svar på tråden Hundpassning