Passade grannens hund en vecka och fick inte ens ett tack!
Vår granne som bor i huset tvärsöver vårt kom och frågade oss om vi kunde vara hundvakt en vecka till deras labrador. De skulle till Kanarieöarna på nyårsdagen. Både jag och min man älskar hundar så vi sa glatt ja.
Vi gick 3 långa promenader med henne i ur och skur och jag åkte hem på varje lunchrast för att rasta henne. En vecka senare tar min man en lång kvällsrunda och lämnar in henne i deras hus för de skulle vara hemma ca kl 22.
Vi behåller deras husnyckel ifall det blir något strul med hemresan. Vi tänkte att de kommer de väl själva och hämtar den och säger tack. I går tisdag har de fortfarande inte dykt upp så min man går över med nyckeln när jag inte är hemma. Frun i huset ursäktar att de inte "hunnit" komma över och tacka. Vi bor ju för 17 mitt emot varandra! Och de var hemma hela förra helgen.
Jag är så sur och arg över att man inte ens kan få ett spontant tack. Min man tycker jag överreagerar men jag känner mig utnyttjad. Hon hade fräckheten att dessutom fråga om vi kunde tänka oss att passa hunden igen! Jag tror jag smäller av. Jag vill gärna säga något nästa gång jag möter henne men vet inte riktigt vad. Några förslag?