• Anonym (Kanske Åke Tråk?)

Ni som envisas med att skriva "Puss"och "Kram" på första mejlet på dejtingsajter

Kanske ingen stor "sak" egentligen, men regga mig nyligen på en dejtingsajt och jag har så svårt för när någon tjej eller kvinna skriver en massa "puss/kram eller emojis med hjärtan i första brevet till mig. Är jag konstig som blir helt "avtänd" av sånt? Vi har aldrig träffats eller ens pratat i telefonen innan de kommer. För mig skriver man det till sin partner eller sina barn och som sagt jag har inte ens chattat med dem. Hur ser ni på det? Jag svarar inte på breven. Jag är en man som får brev från kvinnor från 30-45 år, så vi pratar inte 18 åriga tjejer och då bättre kunnat förstå.

• Svar på tråden Ni som envisas med att skriva "Puss"och "Kram" på första mejlet på dejtingsajter
  • Mrs Okänd

Äh, det är ju nåt folk gör bara. Jag vet när jag började med sms med folk och de skrev kram blev jag också ställd, alltså folk jag inte direkt skulle krama annars. Det är väl bara för dig att skriva som du vill, du kanske missar nån bra kvinna som du vill kramas med i framtiden...=)

Ja, förmodligen så missar jag nån.. Men, de förstör ju betydelsen av "kram" när de skriver det till mig en gång. Sedan om vi skulle bli ett par så kommer de fortsätta skriva " kram emojis" och vad är då skillnaden mot de första "kramarna och "hjärtemojisarna". Förstår inte sånt eftersom jag är man och behöver tydlighet..haha!

Mrs Okänd skrev 2015-01-14 13:40:31 följande:

Äh, det är ju nåt folk gör bara. Jag vet när jag började med sms med folk och de skrev kram blev jag också ställd, alltså folk jag inte direkt skulle krama annars. Det är väl bara för dig att skriva som du vill, du kanske missar nån bra kvinna som du vill kramas med i framtiden...=)

• taquine

Haha nu är jag inte på dejtingsajter, men däremot ett forum drog jag till med kyss och kram i första kontakten  
    Och nej jag är inte 18 precis Orka bry sig...

Goodness me
  • Petrellie

Det fenomenet förekom även för tio år sedan, då jag senast var aktiv på en dejtingsajt och i mitt fall var det då män som skrev sådant tidigt/direkt. Jag tyckte det var oerhört avtändande och fånigt. Jag kramar inte om folk jag aldrig träffat oavsett om det är ett fysiskt eller virtuellt möte, och jag tyckte de tog bort en del av den spänning och glädje som annars kan komma av att man lägger till en sådan avslutningsfras när relationen utvecklas. Eller när de började sitt första mail med "Hej hjärtat" eller liknande .Brrr.

Du har mina sympatier.

• Brunhilde

Hade någon skrivit det till mig vid första kontakten, så hade det blivit första och enda kontakten vi hade.
    Jag kan skriva det till folk jag tycker är sympatiska, men absolut inte vid första kontakten. Det värsta jag vet är män som skriver "hihi", för mig är det småflicksaktigt och riktigt avtändande.

• Anonym (hu)

Är också¨kvinna och skulle reagera som dig. En kram på sin höjd, men pussar och hjärtan?? 

Hade en som började skriva och skicka sms stup i kvarten innan vi ens pratat i telefonen eller setts. Uttryck som "gumman, snuttis, hjärtat, pussgurka och liknande haglade.. urk urk. Kapade de icke befintliga banden direkt.

Nätikett finns ju, och det är än viktigare på datingsidor anser jag.

T o m avtändande när en vuxen kvinna skriver det..funka inte ens för Prinsessan Madeleine...

Brunhilde skrev 2015-01-14 16:58:33 följande:

Hade någon skrivit det till mig vid första kontakten, så hade det blivit första och enda kontakten vi hade.

Jag kan skriva det till folk jag tycker är sympatiska, men absolut inte vid första kontakten. Det värsta jag vet är män som skriver "hihi", för mig är det småflicksaktigt och riktigt avtändande.

• Anonym (Frost)

Jag måste fråga er vad ni tror om det här. En man jag har känt länge men inte umgåtts med  började messa mig för en tid sen under ett par dagar och han kunde mitt i allt skriva "puss" eller skicka glada iphonegubben med hjärtan till ögon ni vet när vi pratade om något helt annat. Lite förvånad blev jag. Men så har jag ju inte dejtat på 20 år heller så. Tungan ute Vad tror ni om det? Jag har visserligen inte hört av honom sen dess så han var väl inte intresserad ändå... Obestämd

• Anonym (hu)
    Anonym (Frost) skrev 2015-01-14 17:05:53 följande:

Jag måste fråga er vad ni tror om det här. En man jag har känt länge men inte umgåtts med  började messa mig för en tid sen under ett par dagar och han kunde mitt i allt skriva "puss" eller skicka glada iphonegubben med hjärtan till ögon ni vet när vi pratade om något helt annat. Lite förvånad blev jag. Men så har jag ju inte dejtat på 20 år heller så. Tungan ute Vad tror ni om det? Jag har visserligen inte hört av honom sen dess så han var väl inte intresserad ändå... Obestämd

Här tror jag att det finns många olika typer av folk. Vissa uppskattar den formen av prat och då han inte fick det tillbaka så tyckte han kanske inte att ni skulle passa ihop. Känner fö ett par som var lika pluttinuttiga båda två så där fungerade det tydligen att bre på så tjockt att de flesta andra hade drunknat i smöret.. Snabbt flyttade de ihop och gifte sig också. Lika sötaste, finaste, bästaste liret kör de än på FB. Kaka söker maka helt enkelt.
  • Anonym (nix)

Skulle aldrig skriva det, det är ju fånigt. Hur kan man göra det när man inte känner personen, hade jag fått det av en kille skulle jag bryta kontakten. Skulle se det som ja......jag vet inte...barnsligt och väldigt jagande.

• nymedlem

Jag är kvinna och MÅNGA män gör så. Precis som du så svarar jag inte på dessa mail. Otroligt avtändande och konstigt helt enkelt.

• BandAnna

Puss och kram är en massa larv. Raka rör och möjligen en smiley för att undvika missförstånd vid eventuellt skämtsam jargong. Annars kan det ta hus i helvete om hissen inte går hela vägen.

• Anonym (Usch!)

Jag avskyr män som skriver så innan vi ens har träffats irl! Varför gör man det? Det betyder ju inget för dem eftersom de troligen använder "puss", "kram" etc i alla kontakter. Inte ens om man börjat sms:a vill jag ha det, däremot vill jag gärna att det används när vi börjat dejta "på riktigt" och när vi blivit ett par.

På så sätt får det en annan betydelse. Men det är för att jag kanske är likadan. Skulle aldrig få för mig att avsluta med något "gulligt och pluttigt" till någon som inte betyder något för mig, någon jag inte känner.

Svar på tråden Ni som envisas med att skriva "Puss"och "Kram" på första mejlet på dejtingsajter