• gemmajoline

barnskötare på dagis vägrade ta emot mitt barn.

För att göra det kort.;) . det uppstod en liten diskussion mellan mig och en av fröknarna på mitt barns avd. Inget stort och allt hölls i normal ton. Vi var dock inte överens. Dagen därpå vägrade samma fröken att ta emot mitt barn när jag skulle lämna !! Demostrativt vände hon ryggen mot oss. En annan personal som var långt borta fick komma och ta emot.. jag har pratat med rektorn om situationen, och fick ett väldigt luddigt svar.. det verkade som vi pratade om vad som hänt, för rektorn sa att personalen mådde så dåligt över vår diskussion och sa att det är inte acceptabelt men mänskligt ?? Jag mailade rektorn igen, för att få bekräftat att det var just denna "vägran " vi pratat om, och vilken åtgärd rektorn då tagit för att detta inte händer igen... rektorns svar var.. låt oss lägga allt gammalt bakom oss och blicka framåt.. så inte i mailet heller vill hon bekräfta att det hänt... jag tycket att det är allvarligt. Det hade dock räckt att rektorn bekräftat att det hänt, och garanterat att det aldrig kommer hända igen... men att hon bara vill vifta bort det och framförallt inte nämna det.. det gör mig irriterad.. funderar nu på att anmäla händelsen istället.. men det tar såklart oxå emot... Någon i samma situation ? Pedagoger, vad säger ni ?

• Svar på tråden barnskötare på dagis vägrade ta emot mitt barn.
  • frökenjag

Jag kan inte uttala mig då jag inte har hela historien. Vad var det ni inte kom överens om dagen före?

• Rödaskor

Nej, det är inte okej. Det hade räckt om hon bara sa hej till dig och sedan tog emot barnet som vanligt. 

• frökenjag

Självklart ska inget gå ut över barnet! MEN, vi vet faktiskt inte vad Ts och förskolepersonalen hade en diskussion om dagen innan! Förskolepersonal är människor med känslor och integritet som alla andra. Det skulle kunna vara så att Ts verkligen har kränkt förskolepersonalen och då anser jag att man faktiskt får sätta ner foten och visa att man inte tar vad som helst! Skulle därför vara spännande att höra vad de diskuterat...

• jenny99

Svårt att ge råd när man inte vet vad ni diskuterat.Hon kan ha upplevt er diskussion kränkande/sårande,alla har rätt till sina känslor.Kanske inte professionellt men vi är människor.

• Punkster

Det är ju svårt att sia här utan att veta vad det är som diskuterats, med vilken ton och vad som sagts. Däremot måste det ju tilläggas att även personalen på förskolan har rätt till sina känslor. Om denna personal nu kände sig kränkt eller upprörd över situationen så var det väl ganska bra att hon höll sig undan lite för att en liknande situation skulle uppstå igen?

Jag undrar lite vad du TS har tänkt att anmäla? Och till vem? Och vad rektorn ska göra? Ge personalen en reprimand för att hon är upprörd över ett gräl? Lova att personalen aldrig kommer att bli upprörd igen? (om det nu är på det sättet, svårt att veta som sagt)

KlarSomDenVackraste skrev 2015-01-14 18:27:31 följande:

Kunden har alltid rätt. Hon får ta och kamma sig.

Detta har diskuterats många gånger förut. Du som förälder är inte kund på förskolan, och en förskollärare har inte ett serviceyrke där det gäller att med ett leende på läpparna rätta sig efter vad föräldrarna önskar. 

• Punkster

Kan dessutom lägga till att jag arbetar som fritidspedagog, eftersom TS efterlyste kommentarer från pedagoger.

• Stjärnfall76

Svårt att veta efterso jag inte vet vad du gjort, men det känns verkigen inte ok att vända ryggen mot ditt barn!

Svar på tråden barnskötare på dagis vägrade ta emot mitt barn.