• Febreg

Posten har slarvat bort mitt paket - Stor chans att dom hittar det?

Mitt paket skulle kommit förra veckan, har betalt 600:- för innehållet. (Skor)
    Det är nu anmält som försvunnet och tydligen får Posten 14 dagar på sig att leta reda på det innan jag får pengarna tillbaka från avsändaren.
    Någon som vet om man brukar hitta försvunna paket eller är det helt kört?

• Svar på tråden Posten har slarvat bort mitt paket - Stor chans att dom hittar det?
  • Rataxes

Hittas paketet lär det inte vara postens förtjänst iallafall. Det har förmodligen sorterats fel och ligger på fel utlämningsställe.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Febreg
    Rataxes skrev 2015-01-14 20:24:43 följande:

Hittas paketet lär det inte vara postens förtjänst iallafall. Det har förmodligen sorterats fel och ligger på fel utlämningsställe.

Posten sa ungefär som dig, att det troligtvis ligger på utlämningsstället men att dom glömt scanna in det där. Så irriterad. 
    Senaste stället paketet scannades in på var i Veddesta postterminal..

• Dr Mupp

Det beror på hur väl det är skrivet. Jag har fått paket borttappade på väg hem till mig. Då har det heller inte enligt skickaren funnits nån avsändare. Jag har fått ett av mina paket som jag skickat återsänt till mig efter att adresslappen blivit oläsbar. Den kom till rätta tack vare att det stod en avsändare.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Rataxes
    Febreg skrev 2015-01-14 21:36:59 följande:

Posten sa ungefär som dig, att det troligtvis ligger på utlämningsstället men att dom glömt scanna in det där. Så irriterad. 
    Senaste stället paketet scannades in på var i Veddesta postterminal..

Har du hört efter på ditt ordinarie utlämningsställe om det ligger där?
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Anonym (anon)

Posten slarvade bort ett paket för mig en gång, jag ringde ner och frågade varför det inte kommit än och de svarade att dem hade aaaaabsoluuuut inte något paket till mig. Nästa morgon låg det i brevlådan, alldeles platt och krossat. Som att det legat inklämt någonstans... 

En annan gång likadant, efter 10 dagar och ett samtal till posten så dyker det upp en avi nästa morgon... tillfällighet? Nä det tror jag inte.

• Rataxes
    Anonym (anon) skrev 2015-01-15 12:17:13 följande:
    Posten slarvade bort ett paket för mig en gång, jag ringde ner och frågade varför det inte kommit än och de svarade att dem hade aaaaabsoluuuut inte något paket till mig. Nästa morgon låg det i brevlådan, alldeles platt och krossat. Som att det legat inklämt någonstans... 

En annan gång likadant, efter 10 dagar och ett samtal till posten så dyker det upp en avi nästa morgon... tillfällighet? Nä det tror jag inte.
    Posten har verkligen dippat de senaste åren. Slarv med avier, paket och brev. Rena lögner när jag varit i kontakt med kundtjänst (om de överhuvudtaget svarat) .

Jag handlar ibland med utlandet och när det handlar om dyrare grejer ber jag dem anlita FEDEX, UPS, eller något annat företag där svenska posten inte kommer i närheten av paketen.
  • Ellonbellon
    Anonym (anon) skrev 2015-01-15 12:17:13 följande:

Det första antagligen för att det var skickat som ett brev.... Dessa går inte att spåra. Du får inga paket i brevlådan då dessa måste hämtas mot leg.

Det andra, paketet dök ju upp efter ditt samtal, alltså har det kanske fastnat någonstans på vägen och när man började spåra det fann man fram det. Alt. att den första aviseringen var ett SMS, och att avsändaren angett fel telefonnummer, den avin du fick var i så fall en påminnelse. Alternativt att den första avin inte kom fram till dig, men påminnelseavin gjorde det.

TS
    Det är svårt att säga, antagligen ligger det på ditt utlämningsställe, eller på fel utlämningsställe. Om du har kontaktat kundtjänsten så ligger det ett ärende på det, och man kommer kontakta åkeriet samt utlämningsstället för att ta reda på om de missat att scanna in det. Det kan ta lite tid eftersom åkeriet och chaufförer kör ut paket för att få fram i tid, och alltså inte alltid svarar i telefonen.

Om det är stulet så kommer det som du säkert förstår aldrig komma till rätta.

TIPS, ta alltid kollinummer så kan ni följa det själva och se om det har fastnat någonstans. Då ser ni också om det kommit till utlämningsstället, så behöver ni inte vänta på avin. Bara ta med kollinummer och leg så har ni paketet.

• Anonym (anon)
    Ellonbellon skrev 2015-01-15 12:38:31 följande:
    Det första antagligen för att det var skickat som ett brev.... Dessa går inte att spåra. Du får inga paket i brevlådan då dessa måste hämtas mot leg.

Det andra, paketet dök ju upp efter ditt samtal, alltså har det kanske fastnat någonstans på vägen och när man började spåra det fann man fram det. Alt. att den första aviseringen var ett SMS, och att avsändaren angett fel telefonnummer, den avin du fick var i så fall en påminnelse. Alternativt att den första avin inte kom fram till dig, men påminnelseavin gjorde det.

TS
    Det är svårt att säga, antagligen ligger det på ditt utlämningsställe, eller på fel utlämningsställe. Om du har kontaktat kundtjänsten så ligger det ett ärende på det, och man kommer kontakta åkeriet samt utlämningsstället för att ta reda på om de missat att scanna in det. Det kan ta lite tid eftersom åkeriet och chaufförer kör ut paket för att få fram i tid, och alltså inte alltid svarar i telefonen.

Om det är stulet så kommer det som du säkert förstår aldrig komma till rätta.

TIPS, ta alltid kollinummer så kan ni följa det själva och se om det har fastnat någonstans. Då ser ni också om det kommit till utlämningsstället, så behöver ni inte vänta på avin. Bara ta med kollinummer och leg så har ni paketet.
    Jo detta skickades som "small packet" från UK, och dök upp i lådan innan brevbäraren kommit den dagen. Stack ut så det hade lätt kunnat blivit stulet. 

Det andra gick inte att spåra enligt posten, det fanns inget nummer och måste i sånt fall börja nystas från UK då det skickats därifrån. Detta var också innan smsavisering var utbrett. Avin var inte någon påminnelseavisering. Såna har jag fått och då endast när posten inte delat ut den första till mig, det brukade iallafall på den tiden stå "påminnelseavisering" stämplat. Antagligen låg det någonstans det med, som det första och något "snäll" person gick och letade. 

Detta var alltså paket från en privatperson till mig, inte något företag.

Posten i Sverige är under all kritik, har många berättelser.  Julkort skickade till min gamla mormor, från UK till henne med adressen utprintad med tydliga bokstäver till hennes adress som hon haft i hundra år ungefär, kommer tillbaka till UK med noteringen "adressen existerar ej". 

Proffsigt. 
  • Anonym (anon)

Small package ska det såklart stå. 

• Anonym (anon)
    Rataxes skrev 2015-01-15 12:22:19 följande:
    Posten har verkligen dippat de senaste åren. Slarv med avier, paket och brev. Rena lögner när jag varit i kontakt med kundtjänst (om de överhuvudtaget svarat) .

Jag handlar ibland med utlandet och när det handlar om dyrare grejer ber jag dem anlita FEDEX, UPS, eller något annat företag där svenska posten inte kommer i närheten av paketen.
    Håller fullständigt med.

Jag bor i UK och här är posten toppen, går så mycket snabbare och utdelning på lördagar samt av paket utan extra kostnad (fick två dag faktiskt). När jag skickar eller väntar på något paket från Sverige så känner jag mig rätt osäker varje gång. Brev däremot går fort, två dagar hit ibland så det kan jag inte klaga på.
  • Ellonbellon

Men det klassas inte som ett paket med spårningsnummer i Sverige, det klassas som ett brev beroende på vad avsändaren skickat det som.

Men men, det spelar ingen roll vad jag säger, du vet ju bäst. Tyst

• Febreg

Jag har kollinummer på paketet, senaste scanningen är från Veddesta postterminal, dvs sista anhalten innan mitt utlämningsställe.
    Jag har varit på utlämningsstället och dom hittade inget på mitt namn eller kollinummer. När jag frågade dom om det kan bero på att dom råkat glömma scanna in det så sa dom att dom har inventering på sitt lager varje söndag, därför borde paketet hittats nu i söndags isåfall. 

Har ringt posten i 4 dagar nu och stått i deras telefonkö på minst 30 min varje gång! Ingenting händer, förutom idag då dom lagt det som ett ärende, dom ska försöka spåra det och leta upp det. Frågan är bara hur lång tid detta tar nu.

Avsändaren är Bianco.

Så sur och besviken på postens service som varit katastrof.
    Vill mest bara veta om det finns nån chans att dom hittar paketet, eller om jag kan glömma det. 

Svar på tråden Posten har slarvat bort mitt paket - Stor chans att dom hittar det?