• Anonym (Klant)

Min första abort

Idag tog jag första tabletten. På fredag åker jag till gyn och genomför sista delen i aborten. Blev klantskallegravid på fyllan och hade inte en tanke på att skydda mig. Är inte så slarvig i vanliga fall:(. Men p-staven åker i på fredag och jag tänker inte ha oskyddat sex igen. Fick mig en ordentlig läxa:(
  • Svar på tråden Min första abort
  • annie1994c

Var stark, Hjärta! Jag förstår att du kanske är nervös inför det hela, men det är inte oftast någon fara fysiskt, hur du känner dig psykiskt vet bara du såklart.
    Gjorde min första abort nyligen, så allt är nytt och jag förstår dig.
    Vill du prata om något är det bara att PMa mig.
    Lycka till

• Anonym (Förstår)

Jag är också mitt uppe i en abort, tog första pillret idag. Jag kommer vara hemma och kommer ta cytotec imorgon eftermiddag. 24-48 timmar ska det gå innan man får ta cytotec. Detta är min andra abort, har gjort en kirurgisk för några år sedan.

Denna gång blev jag gravid trots att jag åt Cerazette och ett barn till går verkligen inte just nu. Känner mig ledsen och arg på att ppillerna inte fungerade som dom skulle och att jag nu sitter i den här situationen.

Är nervös och rädd för hur ont detta kommer göra.. :(

• Anonym (Klant)

Jag hade ägglossning som jag kände av flera dagar innan. Tydligen så har ett ägg släppt efter. Går inte på några som helst sätt att behålla. Dels pga medicinering och sen är jag ensamstående med flera barn. Visste innan jag klev in på mottagningen att testet skulle visa pos för jag kan min kropp. Tvekar inte om aborten men jag trodde aldrig jag skulle göra en. Kommer åka in på fredag morgon och ta det sista på avd för här har de krav på att man inte ska vara hemma isjälv ifall man måste till sjukhus så jag valde att vara där. 

• Anonym (Förstår)
    Anonym (Klant) skrev 2015-01-14 21:49:13 följande:

Jag hade ägglossning som jag kände av flera dagar innan. Tydligen så har ett ägg släppt efter. Går inte på några som helst sätt att behålla. Dels pga medicinering och sen är jag ensamstående med flera barn. Visste innan jag klev in på mottagningen att testet skulle visa pos för jag kan min kropp. Tvekar inte om aborten men jag trodde aldrig jag skulle göra en. Kommer åka in på fredag morgon och ta det sista på avd för här har de krav på att man inte ska vara hemma isjälv ifall man måste till sjukhus så jag valde att vara där. 

Det är nog väldigt klokt att du inte är hemma själv. Jag har sambon som ett bra stöd här hemma och i värsta fall får vi åka in.

Hur känner du efter första tabletten? Vilken vecka var du i?
  • Anonym (Klant)

Eftersom jag känner min kropp så visste jag redan innan mensen blev sen att jag var gravid. Är bara i 4+5. 
    Mår ok. Arg på mig själv och det känns overkligt i nästa stund. 

Hur mår du?

• Anonym (Förstår)
    Anonym (Klant) skrev 2015-01-14 22:33:48 följande:

Eftersom jag känner min kropp så visste jag redan innan mensen blev sen att jag var gravid. Är bara i 4+5. 
    Mår ok. Arg på mig själv och det känns overkligt i nästa stund. 

Hur mår du?

Jag känner mig arg och besviken på att preventivmedlet inte fungerade, känner mig även väldigt ledsen över att det verkligen inte fungerar med ett till barn just nu och att vi var tvungna att hamna i den här situationen..

Var i vecka 8+4 och upptäckte det i söndags. Har haft väldigt oregelbunden mens när jag ätit cerazette.

Känner lite lite molvärk i magen men vet inte om det är inbillning.
Svar på tråden Min första abort