• Anonym (förvirrad)

trasig pga av familjeliv

Hej. Jag behöver ventilera mig- jag blev i somras sambo med en kille jag föll handlöst för. Han berättade att han hade barn. Då hade jag redan flyttat in.. De kom ibland o stannade inte alls länge. Sen blev det varanna helg och det köndes trevligt o jag kände att barnen tyckte jag var okej. Efter de varit varannan helg några gånger så kommer sambon hem efter att ha lämnatdem, och berättar att från o med nästag gång är det varannan vecka. Jag bad om att få bli särbos, men då ville han göra slut. Jag blev rädd och kände mig illa till mods men, vill att killen ska må bra o få ha sina barn och få sin pappa så mkt som de vill.

Jag flyttade från min stad, gbg, till en superliten stad för att va med honom. Bara det kändes då, och känns fortfarande, som en super omställning. Inte ha några vänner. Ett nytt jobb för att bidramed pengar( men vill gärna jobbamed det jag är utbildad till egentligen men finns ingen chans just nu. )

Och så barn på det.

Jag berättade att jag önskat att han frågat först, eller kanske fortsatt med varannanhelg tills jag o

Barnen lärt känna varandra. Eller låtit mig flyttat till eget.. Jag blir mer o mer neråt. Jag var en sprudlande tjej o kände att jag hade framtiden framför mig. Sambon pratademycket om resor o att vara spontan. Men det livet som han pratade om är ju aabsolut inte det han/vi nu lever.innan hade han barnen sällan, men han kände att han nu när han träffat mig o vill ta det lugnt, kan ta chansen o vara den pappan han vill vara..

Jg bara önskar han hade förvarnat mig.

Jag har inte varitfförtjus i barn. Jag är dock jättebramed barn o de trivs med mig. Men ibland mår jag så dåligtatt jag måste ta en lång ddusch, eller gå o lägga mig i ssovrummetför att deppa o fundera på hur jag vill ha mitt liv. För det är inte det jag vill ha. Det var inte det här min sambo pratade om när vi dejtade.

Samtigt är det super mysigt, men jag blir bara mer neråt. Jag börjar bli bitter. Ibland närjag är ledig kan jag inte bara ta en svängpå stan för vi bor på vischan o har bara en bil.

Jag är inte mig själv längre. Jag är helt annorlunda..

Lämna eller stanna.. Jag tror särbo skulle vara lösningen. Men han tycker det är bättre o göra slut isf... Jag har offrat allt, min stad, min karriär, familj och vänner. Jag får inte åka o besöka tjejkompisar för han är rädd att jag ska vänstra (!??) jag förinte åka hem till min andrahemstad till pappa o andra vvänner heller. Känner mig instängd o att jag fått anpassa mig helt o hålletför en person.. Vi pratar om det men ddet går liksom intein. O vadkan man göra åt ssaken? Familjeliv är ju familjeliv. Jag har dock inte valt detta själv FFrån allraförsta vbörjan. Frustrerad ofta över detta. Tycker de är goa ungar o vi har kul men inom mig har det brustit...

Vet inte vad jag ska göra... ?:((

• Svar på tråden trasig pga av familjeliv
  • Drottningen70

Haha.... Varför skulle han inte kunnat "vara den pappa han vill vara" redan innan ni flyttade ihop? Uppenbarligen var hela syftet med samboskapet för hans del att skaffa hjälp med barnen. Vilket jävla ptaktarsle. När du lämnar honom kommer det att vara slut med varannan vecka. Stackars barn.

• Inte jag

Jag hade flyttat om jag hade varit du. Du är inte hel som det är nu

• Anonym (n)

han ville ha nån som tar hand om barnen tydligen. vadå hota med att göra slut om ni blir särbo? han tänker bara på sig själv och förstår inte din ståndpunkt

och märkligt att du hann flytta in innan du ens visste om att det fanns barn med i bilden. Då kan han ju knappast träffat dem ofta om det inte fanns något spår i hans hem av barn? och att han då med flit inte berätta om dem innan du flyttat in. Gud vilken typ! 

flytta, gör slut, hitta en normalt tänkande kille i stället

• Anonym (lea)

Hallå!! Har han redan hjärntvättat dig? Han har ingen som helst rätt att bestämma att du inte får åka och besöka tjejkompisar.

Dessutom har han lurat dig genom att inte berätta att han hade barn innan du flyttade in. Prakarsle var ordet! Du har det mycket bättre utan honom!!

• Anonym (B)
    Drottningen70 skrev 2015-01-14 19:52:13 följande:

Haha.... Varför skulle han inte kunnat "vara den pappa han vill vara" redan innan ni flyttade ihop? Uppenbarligen var hela syftet med samboskapet för hans del att skaffa hjälp med barnen. Vilket jävla ptaktarsle. När du lämnar honom kommer det att vara slut med varannan vecka. Stackars barn.

• Anonym (B)

Dumpa. Han vill bara ha en gratis barnflicka. Om han brydde sig om ha sina barn skulle han ha haft varannan vecka hela tiden.

Han verkar också vara kontrollerande.

Fly genast!

• Thyla

Håller med tidigare skribenter.
    Uppenbarligen är du barnvakt, han behöver inte längre dra hela lastet själv. Lämna och ta reda på om det blir varannan helg igen asap. Förstår inte riktigt att han undanhöll det, det kommer ju alltid bli såhär om han inte har öppna kort

• Anonym (förvirrad)

Svårt o förklara allt när jag skrivit! Jag måste försvara hans papparoll. den är bra som den är. Han sköter barnen själv, han är snäll på alla vis. Han är bra på alla sätt. Problemet ät justdet att jjag lämnademitt lliv bakom mig, mer ön jag ens visste.. O nu sitter jag hör deprimerad o han lever familjedrömmen. Han är jöttenöjd med att ha mig o sina barn. Men jag tycker omställningen är för stor.

Det ni skriver om särboskapet håller jagmed om. Jag ttyckerdet är rtaskigt.. Men samtidigt menar han att han vill satsa fullt ut på oss. Även ha barnen mindre för min skull. Men jag svarade att jag hellre lämnar. Än att låta honom göra så mot dem..

Sitsen är sjukt svår för mig iom att allt bara kom som en bomb o nu ska jag anpassa..

• Anonym (aida)
    Anonym (förvirrad) skrev 2015-01-14 20:34:03 följande:

Svårt o förklara allt när jag skrivit! Jag måste försvara hans papparoll. den är bra som den är. Han sköter barnen själv, han är snäll på alla vis. Han är bra på alla sätt. Problemet ät justdet att jjag lämnademitt lliv bakom mig, mer ön jag ens visste.. O nu sitter jag hör deprimerad o han lever familjedrömmen. Han är jöttenöjd med att ha mig o sina barn. Men jag tycker omställningen är för stor.

Det ni skriver om särboskapet håller jagmed om. Jag ttyckerdet är rtaskigt.. Men samtidigt menar han att han vill satsa fullt ut på oss. Även ha barnen mindre för min skull. Men jag svarade att jag hellre lämnar. Än att låta honom göra så mot dem..

Sitsen är sjukt svår för mig iom att allt bara kom som en bomb o nu ska jag anpassa..

Han har rätt att ha sina önskemål om hur han ska leva sitt liv och vilka krav han än vill i ett förhållande. Det har du med. Men om ni inte klarar av att kompromissa och det uppstår en för stor diskrepans kan ni ju omöjligtvis leva lyckliga tillsammans. Inte båda samtidigt i alla fall.

Gör en lista och väg för och nackdelar mellan ett liv med och ett liv utan honom och kolla vilket som skulle göra dig lyckligast I LÄNGDEN. Det kanske klarnar då.
Svar på tråden trasig pga av familjeliv