• Anonym (Vara eller icke vara)

Vän med sambons ex?

Varit tillsammans med min sambo i över 2 år och bott i hop i ca 6 månader. Under dessa 6 månader har min sambos ex börjat ta kontakt med mig. Hur hade ni gjort? Hur har du gjort? Är det bra att vara vän med sin nyas ex, dvs vän på fb? Fika tillsammans?

• Svar på tråden Vän med sambons ex?
  • Anonym (Olivia)

Varför har hon tagit kontakt med dig?

• Anonym (beror väl på)

Jag och min exman och hans nya fru kommer bra överens. Vi pratar allihop, ses och umgås. Men jag och exmaken har barn ihop. Hade vi inte haft det så hade jag aldrig lärt känna hans nya.

• Anonym (Hans nya)

Vän är jag väl inte, inte så att vi umgås alltså. Min sambo har en dotter som bor med oss två veckor per månad och när det är dags för skifte brukar vi ta en fika ihop sambon, exet, dottern och jag. Vi tycker att det är lite trevligare än att den som ska hämta dottern sitter i bilen på gatan och väntar på att dottern ska komma ut. Jag har inget emot mitt sambos ex, hon är jättetrevlig, men jag skulle bli förvånad och frågande om hon föreslog att vi skulle umgås.

• Anonym (Nja)

Jag kan väl inte påstå att jag tycker det är fel. Du gör ju hur du känner för att göra! Känns det inte bra tycker jag inte du ska ha mer kontakt med henne än du måste, men verkar hon trevlig så Varför inte?

Jag har inte bra kontakt med min killes ex eftersom hon är sinnesrubbad, minst sagt. Hon har betett sig på ett (många) sätt som inte på något sätt är okej och om hon skulle vilja ha God kontakt med mig skulle det krävas rejält med fjäsk och en personlighetsförändring.

Har du inte dessa problem så tror jag det är lättare att iaf ha en neutral kontakt med varandra...

Svar på tråden Vän med sambons ex?