• xxmeyaxx

Dina roliga minnen som barn.

Hihi, tänkte att det här kunde vara rätt roligt.
    Meningen med denna tråd är, vad har du för minnen som barn
    och berätta om dom. Kanske vi får oss ett gott skratt..?

Kan börja på en gång.

Minns när jag var 4 år gammal. Det var sommar och jag var ute på våran tomt. Min mamma hängde upp kläder på tvättlinan och min pappa var på sitt arbete. Min lillebror på 1 år satt i sin gröna bebisgunga och gungade fram och tillbaka. Han fick slut på fart och min mamma bad mig att ge honom lite fart.. MEN bara LITE, eftersom han kunde trilla ur gungan.

Jag gjorde som mamma sa, men lyckades ändå ge honom lite för mycket fart. Självklart trillade han ut med huvudet före, rakt i marken och började att grina. Mamma kom rusande och lika fort som hon kom till gungan, försvann jag därifrån!

Jag var så rädd att jag hade gjort illa min älskade lillebror och ville inte alls få skäll av mamma, så jag började också gråta. Mamma kramade om mig och sa att jag fick ju inte gunga så hårt. Haha. Kanske därför brorsan är som han är idag? *visslar falskt*

• Svar på tråden Dina roliga minnen som barn.
  • xxmeyaxx

Sedan minns jag att vi hade ett magiskt träd på våran bakgård.

ETT SOCKERDRICKSTRÄD! Precis som Pippi Långstrump.

Ibland när jag och mina kusiner hade tråkigt, så brukade mamma komma fram och säga:
    - Ska ni inte gå och kolla om det har kommit något under sockerdricksträdet idag?

Vi rusade till bakgården och hittade en varsin flaska med sockerdricka. Det var så mysigt och vi satt där och drack. Vi pratade om hur speciellt det där trädet var och att det var världens bästa träd.

Mamma stod vid köksfönstret och tittade ut på oss och log.

Hon är rätt fyndig min mamma

Svar på tråden Dina roliga minnen som barn.