• Anonym (Klä)

Abort v 6

Någon sin gjort abort i v 6 och kan berätta lite? Tänker att det är ju så tidigt så det borde inte vara jättejobbigt?

Börjar aborten idag..

• Svar på tråden Abort v 6
  • Anonym (du är inte ensam)

Jag fullbordade min abort tidigt i vecka 6. Tror jag var v5+3 och hela processen var väldigt enkel och smärtfri (med all smärtlindring inkluderad). Men jag hade inte behövt tagit den starkaste tabletten (morfinliknande), jag har haft värre menssmärtor om vi säger så. Glad Det kändes knappt, så smärtan var inget som berörde. Det var nog mer jobbigt psykiskt, att få ut allting. Men i det stora hela gick allting väldigt snabbt och bra. Allt var färdigt på 3,4-4 h

• Anonym (du är inte ensam)

...Jag gjorde även allting hemma. Min sambo var hemma under hela dagen. Om du vill ha tips så kan en vetekudde vara bra mot eventuell smärta.. Ladda upp med något gott te och någon favoritserie under tiden. Det blir en del spring/sittande på toa. 

Jag var skitnervös, då jag sökte tips och råd kring abort innan och läste många skräckexempel och blev jätte nervös. Det är ju såklart väldigt individuellt, men är man så tidigt gången som jag var och som du är nu, i vecka 6, så brukar hela processen vara relativt smärtfri. Tänkt dig en lite ondare mensvärk på sin höjd. 

• Anonym (C)

Jag gjorde en abort hemma och det gick smidigare än jag väntat mig. Kändes knappt! Visst blöder man en hel del så mitt tips är att ofta sätta dig på toa.

• Loriyana
    Anonym (Klä) skrev 2015-01-15 08:20:48 följande:

Någon sin gjort abort i v 6 och kan berätta lite? Tänker att det är ju så tidigt så det borde inte vara jättejobbigt?

Börjar aborten idag..

Det finns olika sätt man kan känna smärta på. Fysiskt och psykiskt. En abort kan vara lindrig rent fysiskt, men jobbig psykiskt. Så det är svårt att säga hur just DU kommer att må. Det kan vara så att du mår hur bra som helst, eller så kan det bli så att du mår psykiskt väldigt dåligt. En abort är trots allt ett ingrepp på kroppen, ett ingrepp som innebär en förändring i dina hormoner som vid nutiden är inställda på att skydda fostret. Så det är helt normalt att må psykiskt dåligt efter en abort, det är trots allt en väldig omställning för kroppen. Men det är inte ALLA som mår dåligt. Vissa klarar av omställningen utan några problem. Så det är som sagt svårt att säga hur det kommer bli i ditt fall.
Svar på tråden Abort v 6