• Anonym (flytta?)

vad betalar ni i hyra?

Hej!

Ni som bor i hyreslägenheter, vad betalar ni i hyra?

Hur mycket pengar får ni i lön efter skatt?

Hur stor är er lägenhet?

Ligger den i storstad eller utanför stan?

Har ni lätt att få ihop det ekonomiskt om man ser till vad ni har för lön och vad lägenheten kostar?

Jag har kollat lägenheter och behöver en trea, ganska nära stan där jag tänkt bo kostar de över 9000. Jag får ut 22000 efter skatt. Vad tror ni om det?

• Svar på tråden vad betalar ni i hyra?
  • Anonym (m)

min lgh kostar ca 9000, 124 kvadrat. Ligger centralt i mellanstor stad. Jag får ut ca 24 000 e skatt. Har två tonåringar v.v

• replica
    Anonym (flytta?) skrev 2015-01-15 18:10:02 följande:

Hej!

Ni som bor i hyreslägenheter, vad betalar ni i hyra?

Hur mycket pengar får ni i lön efter skatt?

Hur stor är er lägenhet?

Ligger den i storstad eller utanför stan?

Har ni lätt att få ihop det ekonomiskt om man ser till vad ni har för lön och vad lägenheten kostar?

Jag har kollat lägenheter och behöver en trea, ganska nära stan där jag tänkt bo kostar de över 9000. Jag får ut 22000 efter skatt. Vad tror ni om det?

Vi betalar 8744kr i kallhyra, sedan tillkommer hyran för garage (245kr) och vatten på det.. Så hyran ligger i snitt på 9200kr/mån.. Då bor vi i en hyresrätt på 120kvm (5rum+kök)..Lägenheten ligger i en mellanstor stad..

Vi bor 2 vuxna, 1 barn och 1 hund här. Är just nu föräldraledig och sambon  sjukskriven och vi får ut tillsammans 20-22000kr ink. barnbidrag. Det är riktigt tufft ekonomiskt just nu, men på något sätt får vi det till att gå ihopTungan ute

Min syster bor själv med två katter i en 4:a och betalar 8700kr/mån, hon har ungefär samma lön som dig och klarar sig jättebra på detGlad
    "Practise makes perfect"
  • LittleSunshine84

Tjänar 30k, hyra 5100kr, 33kv, 2 min från tullarna i Sthlm.

Många hyresvärdar har stora krav på vad man ska tjäna för att få hyra. Där jag bor kräver hyresvärdarna att man minst måste ha en lön som motsvarar hyran x4.

• Anonym (Korv)

Vår hyra ligger på 6000kr, el tillkommer ca 500kr.

15000kr efter skatt

• Anonym (CityGirl)

Vasastan, nästan 9000:-, trea på 86 kvm.

Tjänar cirka 37000:- i månaden. Bor själv med ett barn. Funkar finfint. Har även en stuga i Skärgården och en bra semesterkassa.

• Anonym (CityGirl)
    LittleSunshine84 skrev 2015-01-15 18:20:38 följande:

Tjänar 30k, hyra 5100kr, 33kv, 2 min från tullarna i Sthlm.

Många hyresvärdar har stora krav på vad man ska tjäna för att få hyra. Där jag bor kräver hyresvärdarna att man minst måste ha en lön som motsvarar hyran x4.

Solna?
  • Anonym (CityGirl)
    Anonym (CityGirl) skrev 2015-01-15 18:25:44 följande:

Vasastan, nästan 9000:-, trea på 86 kvm.

Tjänar cirka 37000:- i månaden. Bor själv med ett barn. Funkar finfint. Har även en stuga i Skärgården och en bra semesterkassa.

Vasastan i Sthlm, skall kanske tilläggas.
  • LittleSunshine84
    Anonym (CityGirl) skrev 2015-01-15 18:26:38 följande:
    Solna?
    Nacka :)
  • Anonym (N)

Utanför stan..

5200 kr. Kvm 52

Jag och min hund.

Inkomst ca 20,000

• Anonym (Malmö)

7350 kr i hyra, el+garage+kabel-tv tillkommer

Inkomst efter skatt:14500 kr