• Anonym (Maria)

bakåtlutad livmoder

Jag har en bakåtlutad livmoder och upplever ofta att det känns som något trycker mot tarmen så jag känner mig nödig. Funderar på om det kan vara livmodern som trycker mot tarmen. Upplever det som det har blivit värre efter jag fick barn men jag vet inte riktigt.  Fler med bakåtlutad livmoder upplever ni något liknande eller några andra konstigheter?

• Svar på tråden bakåtlutad livmoder
  • Anonym (Maria)

Har även svårt att använda tampong då den skaver och glider fel.

• Lene72

Har också bakåtlutad livmoder. Har inga känningar av det förutom att det gjorde det svårt att sätta in spiral. De första gångerna gick det bra men när jg skulle byta senast gick det inte hur gynekologen än drog för att räta ut den. Fick avbryta och gör inte om försöket.

Just nu är jag gravid och hoppas att bakåtlutningen inte kommer påverka, hur var det för dig?

Har aldrig riktigt kommit överrens med tamponger eller p-ring som jag använt efter spiralen, men vet inte om livmodern kan spela in där...?

• Anonym (Maria)

Min graviditet var bra hade inga problem under den , förlossningen var jobbig och långdragen men tror inte det hade med livmodern att göra

• Quexet

Har också bakåtlut, har inte märkt av det på dom sätt du beskriver. Får vansinnig mensvärk i ryggen, tror dock inte att det har med det att göra. Däremot kan jag ibland "märka av" det i vissa sexställningar.

• Quexet

Ja, det glömde jag, när jag var gravid med första så syntes det knappt fören jag var i vecka 36 (hade vanliga jeans fram till det, sista veckorna vanliga jeans men med en gummisnodd istället för knapp) då sa barnmorskan att det berodde mycket på att jag hade livmodern så. Sen om det stämmer eller inte vet jag inte. Glad

• Anonym (Maria)

syntes inte jättemycket på mig heller när jag var gravid förrens rätt sent i graviditeten dock var jag ganska överviktig innan också så det kan ju haft med det att göra.

Svar på tråden bakåtlutad livmoder