• Anonym (undrar)

Hur mycket kan man gå ner på ett halvår?

Jag är 173 cm lång och väger 139 kg. Mitt mål är att halvera min nuvarande vikt. Jag inser att det kommer att ta minst ett år, men hur mycket tror ni att jag hinner gå ner till sommaren? Hur mycket är möjligt att gå ner på 5-6 mån?

• Svar på tråden Hur mycket kan man gå ner på ett halvår?
  • Anonym (Hur?)

Det beror väl på vilket sätt du ska gå ner och hur mycket du "anstränger" dig. 20-25 kg borde vara rimligt om du sköter mat och träning bra.

• Sloth

Jag gick ner 55 kg på 8 mån genom styrketräning, långa promenader, uteslöt allt vad godis, kakor, läsk osv heter och ett rejält mått av jävlar anamma
    Vägde 119 kg och landade på 64 kg (är 168 cm lång)

• balrog88

Eftersom du har så stor övervikt, lär du tappa mycket i början. Sen går det ofta långsammare. Men räkna med 20-30 kg på ett halvår och ca 50 kg på ett år.

• balrog88

Det jag skrev gäller vad som är realistiskt, om du äter rätt. Det kan gå fortare också, men även långsammare.

• Anonym (vv)

Jag gick ner 17 kilo på 17 veckor. Från 95 till 78 kilo. Ändrade kostvanorna samt promenader varje dag.

• Anonym (Jag med)

Skulle du vara intresserad av att följas åt under viktnedgång? Jag är cirka 169cm lång och väger runt 115-120, skulle gärna ha en "kompis" att dela resan med.

• Anonym (Jag)

Gå inte ner för snabbt bara, då kan kroppen få en chock och du kan börja tappa en massa hår tex. Och tänk även på att skinnet kommer bli löst och hängande. Det bästa är att gå lååångsamt fram. Ät så du blir mätt men välj bort tomma, onödiga kalorier. Ät mycket frukt och grönt. Strunta helt i godis, läsk och chips. Håll även in på bröd.

Sen rör du på dig, varje dag! Gå snabba, långa promenader i början som sen mynnar ut till långsam jogging som sen blir hurtig löpning. Och gå till gym och lyft vikter, minst tre gånger i veckan. Då ska du få se på andra bullar, du kommer ha en snygg, stark och tonad kropp ett år från nu.

• Anonym (Jag)

PS, kom ihåg; det är inte kilona som räknas utan hur dom sitter och om dom består av muskler eller fett. Tyvärr är områden som magfett jättesvårt att få bort men det tycker jag att du kan unna dig en fettsugning för som belöning på slutet av året. Det gjorde jag och det är det bästa jag nånsin gjort. Magen rörde inte på sig trots ihärdig träning och bra mat, det satt som berget. Samma med höfterna, jag var som en fyrkant. Fettsugningen skulpturerade kroppen så att jag fick världens snyggaste, platta mage och sexigt kurviga höfter med markerad midja. Dyrt, javisst, men vaddå, det är vi värda särskilt efter en sådan ansträngning och ombyte av livsstil.

Svar på tråden Hur mycket kan man gå ner på ett halvår?