• Svar på tråden natuligt kosttillskott gravid
  • Bumblebee

Eftersom de ligger under fettförbrännande/aptitdämpande så har jag svårt att se om BM skulle rekommendera dem. Hälsokost ska man vara förstiktig med som gravid, finns nog inte mycket forskning på hur fostert/barnet påveras eller skadas

• colalife

Fast nu är det ju så också att den innehåller bara naturliga ämnen som kaffe och te, andra som innehåller andra starka grejer förstår jag ju. Jag är inte ute efter att gå ner i vikt och inte heller ha fettförbrännare, bara ha aptitdämpande då jag äter på tok för mycket under graviditeten. Klart BM skulle inte rekommendera något sådant, men BM rekommenderar ju en inte till att äta godis heller fast man gör det ju ändå? 

• Linc

Men visst ska man undvika grönt te under graviditet..? Och det är ju vätskedrivande.. och det är ju inte ok under graviditet... Aptit har man för att kroppen behöver näring i sitt graviditets jobb.. ät hellre en massa nyttigheter så som nötter frön etc som ger ordentlig mättnadskänsla och kanske på så vis kan hjälpa dig att dämpa hungern :)

Svar på tråden natuligt kosttillskott gravid