Barnvänligt hotell i Paris?
Ska åka till Paris i april med en 7-åring och en 8-månaders. Har någon tips på ett barnvänligt hotell att boka? Vi ska bo två nätter.
Ska åka till Paris i april med en 7-åring och en 8-månaders. Har någon tips på ett barnvänligt hotell att boka? Vi ska bo två nätter.
Hej, ni har antagligen redan bokat boende i Paris, men mitt tips är Hotel Alba Opera. Prisvärt och tillräckligt centralt för att slippa åka tunnelbana hela tiden (det beror ifs på vad ni vill göra i Paris). Man kan hitta bra priser på sok.hotellin.se/Place/Paris.htm
Vi var i Paris i somras o bodde på Hotel Central Saint Germain o det funkade finfint med två barn på 10 resp 5 år.
Vad är det på hotellet som ni vill ska vara barnvänligt?
Handlar väl främst om att det ska funka smidigt med småbarn då vi är ganska ovana resenärer.
Om du söker på olika sökmotorer eller hos resebyråer så brukar det gå att kryssa i o enbart få upp "familjehotell".
Dock vet jag inte riktigt vad som vanligtvis ingår i den kategorin - vissa hotell har ju säkert lekrum, lekplats osv o anses barnvänligt av den anledningen, medans andra har hiss, spjälsängar m.m o anses barnvänligt just därför.
Därav min undran över vad det är mer specifikt som ni vill ska vara barnvänligt?
Kan dock tillägga att det brukar gå alldeles utmärkt att bo med barn på de flesta hotell, men om det är något särskilt önskemål ni har, tex spjälsäng, så kan ni ju alltid maila hotellet o fråga?