• h81

    Svårt med namn på "sladdis"..

    Vi väntar en liten eftersläntare till sommaren men oj vad svårt det är med namn!
    Dels ska det ju passa med storasyskonens namn, men eftersom dom blir 8 o 10 i år har man även såååå mkt barnnamn som är tagna eller som man hunnit få dåliga erfarenheter av.. ;)

    ..ja sen ska vi ju va eniga också ;)
    DESSUTOM väntar min bror o hans sambo barn fyra veckor innan oss och det gäller att inte pricka samma favoriter..

    Våra barn heter Teo och Tuva.. vore roligt med en till på T..

    Våran lista ser för tillfället ut såhär:
    Truls (egentligen det enda vi enas om men jag är rädd det uppfattas för "oseriöst")
    Olle
    Sigge (står längst upp även på väntade kusinen)
    Ville (svårt då sonens bästis o våra vänner son heter william)

    Hedda
    Svea
    Tärna (storebrors eget påhitt som vi alla gillade)
    Tuss
    Wila
    Tyra (har mannen ratat men jag älskart)
    Stella (har mannen ratat men jag älskart)
    Tora

    känns som jag kollat igenom varenda namnsida... o jag vet ju sen tidigare att det löser sig så fort ungen är ute nästan.. men man vill ju ha några riktigt säkra kort ändå!

    förslag mottages tacksamt på namn i samma stil =)

  • Svar på tråden Svårt med namn på "sladdis"..
  • Knappisen

    Teresia är ett fint namn tycker jag. Namnet Truls uppfattar jag iallafall oseriöst, träffat en person i min ålder som heter det och det är faktiskt det enda namnet som jag tyckt känns konstigt på en person jag träffat. Namnet Tuss.. Förlåt men nej!! Tummen upp för Tora. Gillar ni Ville så kanske Vilhelm? Ofelia är åxå fint :) jag tycker inte att namnet måste passa in på syskonen egentligen. I min syskonskara har vi allt från vanliga namn till ovanliga och "trendnamn". Passar inte alls ihop egentligen men för oss är det perfekt :)

  • fluu

    Truls - Skitbra namn som passar fint med syskonens. Inte det minsta oseriöst. Snarare eget, färgglatt och sprudlande. Min bild av en Truls(efter att ha släktforskat att för mycket åt andra) är att Truls är en aristokrat boende på gods på landet. I like!
    Olle - Mindre seriöst och väldigt barnsligt. Det är så sött, pluttigt och mjukt. Kanske Olof och så Olle som smeknamn?
    Sigge  - Verkligen ett smeknamn och också ett väldigt  puttinuttigt sådant.
    Ville - Samma som Sigge.

    Hedda - Lovely! Må vara smeknamnigt(inte riktigt smeknamn dock så det är så väletablerat). Tänker Hedda Gabler. Vackert och respektingivande.
    Svea - Underbart! Finns på min lista. Ett namn som har allt. Sött på barn och vackert och matroneigt på vuxen.
    Tärna - Nope. Totalt oseriöst. Men sött att bror kom på så kanske som andranamn?
    Tuss - Som ovan. Kan inte tänka mig en vuxen som ska ha respekten med sig..
    Wila - Fattas det ett l? Isf gillar jag det" Lite kaxigt och coolt, men ändå någorlunda gångbart.
    Tyra - Underbart! Som Svea.
    Stella - Inte riktigt min grej, men jag gillar det ändå. Vackert och feminint, men också både kaxigt och gångbart på alla vis.
    Tora - Underbart! Finns på min lista. SOm Tyra och Svea.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dixie

    Truls är jättefint! 

    av flicknamnen tycker jag mest om Hedda & Svea, Tärna och Tuss låter som kattnamn......

  • PrinsessanLeia

    Tora är ett grymt stolt och mäktigt namn. Det enda aber med det är att det rmmar på hora annars tycker jag verkligen ni ska välja det. Torun är också lite läckert.

    Vad gäller killnamn på T så är Tor enkelt och bra och lite stiligt. Tobias är ibte heller så tokigt liksom Torsten.

  • fluu

    T-namn som kanske kan vara något:

    Tiril, Tulda, Tilda/Tilde, Tess, Tessa, Tessly, Tessla, Tamsin, Tua, Tula, Tahira, Thea, Tella, Teja, Telma, Tali/Talia, Trixie, Tilly, Turid, Tilja, Tintin(unisex), Torild, Torun, Tove, Tova, Tovi, Theda, Trasta, Tila, Tilla, Tauna, Talea, Timea,Tilia, Tekla, Tira, Tabea, Tingla.

    Annat mjukt: Cajsa, Alva, Altea, Misa, Malva, Kersti, Liv, Idun, Iseline, Isa, Ina, Lo, Hilla, Essy, Disa, Greta, Ellen, Elna, Emmy, Alba, Alde, Smilla, Millie, Silje, Silke, Vega, Linni.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    T-namn:

    Tage, Toste,Torkel, Tom, Tim, Tor, Tore, Teus, Trym, Tilo, Tule, Trond, Trojus, Tyr, Torild, Tintin, Ture, Toke, Tyko, Torlir, Timoteus, Troy, Trolle, Tryggve, Tell, Titus, Torik, Torben, Tinus, Tamlin, Torje, Tin, Tyre, Tuar, Traste.

    Annat mjukt:

    Elis, Arild, Alve, Alvar, Algot, Elver, Elve, Esse, Allan, Bo, Ebbe, Elvin, Eivin, Frode, Hannes, Hjalmar, Hjalte, Isar, Ilon, Imre, Joen, Joar, Julius,Linnar, Mattis, Mille, Manne, Mode, Nore, Sune, Valde, Vide, Viggo, Viljar, Vetle.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Svårt med namn på "sladdis"..