Plötsliga attacker
Hej! Jag är gravid o har bf i slutet av april. Jag har en 7-årig boxer tik som jag köpte på blocket när hon var 5 med beskrivningen att hon var hur snäll som helst. Problemen började ganska fort när hon kunde hoppa över staketet hemma på tomten o helt oprovocerat flyga på grannens hund. En gång när jag var på agiliy kurs så drog hon till så hårt att jag tappade kopplet o hon sprang återigen helt oprovocerat fram till en liten dansk svensk o gick till attack. Hon har även gjort samma sak när min mamma hade henne lös i elljusspåret utanför henne.
Nu igår var hon ute o lekte med min sambos mammas hund o får då syn på deras grannes hund o så flyger hon övet staketet o går till attack, grannen får tag i henne men lyckas inte hålla fast henne så hon attackerar igen. Hon är i övrigt väldigt snäll o har aldrig gjort något dumt mot någon människa vad jag vet.
Men trots det blir jag o sambon lite oroliga för bebisen. Även om hon kanske inte direkt gör något mot hen så kanske hon får syn på någon hund när jag är ute o går med vagnen o eftersom hon är ganska stark, så kanske hon drar så mycket att någon olycka inträffar eller så.
Jag älskar henne jättemycket så det är jättejobbigt o jag vet inte vad jag ska göra. Är det någon som har något förslag?