• Lajsa82

Ni som jobbar dagtid måndag-fredag

Vad jobbar ni med? Vad har ni för utbildning och vad har ni för arbetstider? ( deltid som heltid) Själv har jag jobbat i vården som undersköterska i 14 år och känner för att hitta på ngt nytt, men vet inte riktigt vad!?

• Svar på tråden Ni som jobbar dagtid måndag-fredag
  • Flisan79

Kanske dumt att svara då jag antar att du inte kommer satsa på mitt jobb iaf.

Jag är egen företagare och jobbar som tatuerare. Jag väljer mina egna tider men jobbar för det mesta 10-16 vardagar. Samt ett par timmar kväll/helg med ritjobb/administrativt/mail.

Mina tider är anpassade till livet med tre små barn.

• Hanne

Universitetsexamen i ekonomi, statsvetenskap och historia. Tjänsteman på en kommun. Trivs jättebra och jag har aldrig ångest inför jobbveckan. Jag går dit med ett leende på måndag morgon! Men jag har låg lön om man relaterar till mina ansvarsområden.

• Emmsan26

Daglig verksamhet för funktionshindrade. Hab personal numera kallas stödassistent.8-16:)

• Hanne

Jobbar oftast 7.30-16.30, men jag har flextid. Det är superbra.

• Thotis90

Jag blev i veckan erbjuden en heltidstjänst (tidsbegränsad tjänst) som assistent på en grundskola och mina arbetstider kommer vara kl.07:30-16:00. Det här är inte det jag vill jobba med.

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Mandel

Har 2 jobb.
    Det ena är som administratör på en skola och då jobbar jag 8-17 en dag och 8-15 två dagar.
    Resten av tiden jobbar jag i makens och mitt företag. Är kontorsansvarig.
    Kombinerar det med att tvätta och uträtta ärenden  

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Tramptass

Arbetar i förskolan med barn mellan 1-5 år, och är utbildad förskollärare. Mina arbetstider ligger mellan 6 - 18. Olika beroende på dag. Någon gång i månaden ingår dock några timmars kvällsarbete i form av föreläsningar eller personalmöten. Jobbar heltid. Finns gott om jobb och lönen är på väg uppåt tycker jag

• Lollan1

När jag jobbade måndag-fredag så jobbade jag heltid på en tidningsredaktion, 8-17 var tiderna då. Arbetsuppgifter som journalist och redigerare. Det var då heltid men dock bara ett vikariat. Nu har jag påbörjat en högskoleutbildning, men jag är kvar på samma arbete. Däremot jobbar jag bara extra, högst 10-15 timmar i veckan.

• Grande Rock

Tjänsteman i verkstadsindustrin.
    Civilingenjörsexamen. (inget krav för det jobb jag har)
    Normtid 06.48 - 15.30

Det blir alltid som man tänkt sig
  • sm93

Barnskötare. Gick barn o fritid på gymnasiet. Jobbat med det sen studenten 2012. Arbetstider: Mån 9-17, tis 7-15 ons 9-18, tors 7-15, fre 8-15.30 eller 09.30-18.00

• Hedebris

Förskollärare. Jobbar oftast mellan 7.30-16.00. Börjar 06 en dag och till 17.30 en dag

• Lajsa82

Tack för era svar! Ni som jobbar inom barnomsorgen, finns det några halvtider där ni jobbar? Har kollat runt lite inom barnomsorgen och dom söker bara heltider...

• mmamma

Jobbar på en daglig verksamhet... 8-16

• Rhuburb

Jag jobbar heltid inom forskning och undervisning, har en magisterexamen med en naturvetenskaplig utbildning. Jobbar heltid.
    På ett sätt är det smidigt att ha så regelbundna arbetstider, men jag kan också tycka att det är så tråkigt att aldrig vara ledig på en vardag. Hade varit skönt att kunna gå i affärer som inte var Lördags knökfulla, eller gå till frisören utan att behöva klämma in det på helgen eller någon kväll när man egentligen bara vill hem.

Annars är M-F med regelbundna arbetstider väl ganska standard för de flesta kontorsjobb, finns hur mycket som helst att välja mellan.

• Pescetarian

Jag är också tatuerare. Jobbar mindre än 15 timmar i veckan, dagtid. Tar dock en del kvällar också, när mitt barn sover och jag har tid över.

• cher82

Jag jobbar på särskola. Jag har heltid så det betyder även särfritids på eftermiddagarna! Vill man ha deltid hos oss jobbar man bara skoltiden 8-14.

Svar på tråden Ni som jobbar dagtid måndag-fredag