• Anonym (Nojig)

Diarre och magont av vin?

Mannen drack ca 1/2 liter rött vin igår. Hade rejäla magplågor inatt och mådde illa. På toa och dålig i magen. Fortfarande ont men bättre, frossa och varit på dass igen med kass mage. Varit på toa två gånger på fem timmar.

Kan det vara det röda vinet?
    Magsjuka?

Hur skulle ni gjort? Isolera er?

Han känner sig extremt stressad sedan en tid tillbaka, sover väldigt dåligt. Har druckit vin innan utan detta scenario.

Jag utgår från magsjuka men han envisas med att vistas i samma rum som barnen och jag anses nojig.

• Svar på tråden Diarre och magont av vin?
  • Loriyana

Kan vara någon irritation i tarmarna. Typ IBS eller liknande. Har man IBS så kan alkohol vara en utlösande faktor. 

• Anonym (Nojig)

Han kan inte ligga ned för då gör det mer ont i magen. Men halvsitter han/sitter upp känns det bättre.

Börjar bli orolig att det är nått fel

• Anonym (Nojig)
    Loriyana skrev 2015-01-17 08:37:01 följande:

Kan vara någon irritation i tarmarna. Typ IBS eller liknande. Har man IBS så kan alkohol vara en utlösande faktor. 

För ett par år sedan utsattes han för extrem stress (vi flytta och var förkylda) och då klappa han ihop. Kräktes och hade jätteont i magen.

Han har varit dålig i magen i ca två veckor säger han. Men inte haft ont och bara behövt gå en gång om dagen.
  • emptyprayers

Jag har flera gånger ' satt igång' magsjuka med alkohol. Ovetandes men att man haft känningar innan...så när man druckit några glas har magsjukan tagit fart med full kraft. Säkert slumpen men hänt mig :)

Förmodligen fick din man magsjuka. Han hade det nog på g innan vinet. Krya på er!

• Anonym (Nojig)
    Anonym (Nojig) skrev 2015-01-17 09:19:49 följande:

Han kan inte ligga ned för då gör det mer ont i magen. Men halvsitter han/sitter upp känns det bättre.

Börjar bli orolig att det är nått fel smile4.gif

Är detta normalt vid magsjuka?
  • Anonym (Nojig)
    emptyprayers skrev 2015-01-17 09:26:59 följande:

Jag har flera gånger ' satt igång' magsjuka med alkohol. Ovetandes men att man haft känningar innan...så när man druckit några glas har magsjukan tagit fart med full kraft. Säkert slumpen men hänt mig :)

Förmodligen fick din man magsjuka. Han hade det nog på g innan vinet. Krya på er!

Så kan det säkert vara men han mådde toppen på kvällen när han åt och drack. Det kom inatt.
  • Anonym (hej)

Vin innehåller jättemycket histamin, är man känslig så kan man reagera med illamående och diarre. Nästa gång han ska ta ett glas vin, testa och ta en allergitablett innan, typ clarityn.

• Anonym (Nojig)
    Anonym (hej) skrev 2015-01-17 12:14:28 följande:

Vin innehåller jättemycket histamin, är man känslig så kan man reagera med illamående och diarre. Nästa gång han ska ta ett glas vin, testa och ta en allergitablett innan, typ clarityn.

Han har druckit samma mängd rött tidigare och inte blivit dålig. Kan det vara olika från gång till gång hur man reagerar? Tänkte att eftersom han sovit dåligt/varit stressad reagerar annorlunda.

Han har varit på toa med diarre fyra gånger (eller tre) sedan inatt då det starta. Han har ätit smörgås.
  • Anonym (Nojig)
    sextiotalist skrev 2015-01-17 13:26:53 följande:

Gallan?

Kan det ge magont, diarre och illamående?
Svar på tråden Diarre och magont av vin?