• Eltimon

Någon som har läst Fem-böckerna?

Tänkte börja läsa Fem-böckerna för min son, men jag vet inte hur de är. Kan man läsa dem för en 9-åring eller är de för hemska?

• Svar på tråden Någon som har läst Fem-böckerna?
  • Runguska

Du kan nog läsa dem, jag läste dem när jag var nio, men det kanske är skilnad att läsa själv och få en bok uppläst. Sedan skiljer det ju så från person till person.

• Ekorrfamiljen

Jag läste dem själv när jag var runt 7-8 år. jag tyckte nog att de var väldigt spännande, men inte så hemska. Dagens barn får nog i sig värre historier när de ser barnprogrammen.

Ekorren.

• JCA

Jag tycker dom är ganska oskyldiga, som Kitty ungefär. Jag läste ju Kittyböcker när jag var i den åldern, 8-9 år. Visst var det jättespännande, men det var ju därför jag läste...

• MayaS

Jag har läst dem när jag var liten... var väl ungefär i den åldern bara att jag läste dem själv... de är juh "mesigare" än exempelvis Harry Potter.

Tror nog att det är lungt att läsa... är du orolig så kan du juh "snabb" läsa igenom boken själv först...

• idiotblondinen

Dom är jättebra! Läs på!

• educated ninja

det finns inget hemskt i fem...

• Sanna73

Det är ju ganska många år sedan jag läste dem (typ 20-25 år sedan )Var nog i din sons ålder kanske. Minns dem inte alls som hemska snarare spännande.

Men annars,för säkerhetsskull, läs en själv först. De tar inte så lång tid att läsa. Och sedan kan du bestämma hur du vill göra.

• educated ninja

det finns inget hemskt i fem...
    det är typ bara mes rakt igenom.

fast jag är mycket förtjust i julian ^^

• Eltimon

Tack, så väldigt mycket för alla svar! Började faktiskt läsa lite för honom innan jag skrev frågan, han gillade den och jag tyckte inte heller att den verkade särskilt hemsk.

Svar på tråden Någon som har läst Fem-böckerna?