• Anonym (armar)

Konstig känsla i armarna

Jag har en konstig känsla i mina armar. Det känns nästan som en trötthetskänsla i dem. Ungefär som om man tränat och musklerna är trötta. Så är det hela dagarna. Men jag har inte problem med domningar eller stickningar eller nåt sånt. Jag kan bära riktigt och har inte mindre styrka i dem. Det är bara en konstig känsla hela tiden. Tänkte se om någon här inne vet vad det kan bero på eller har något liknande. Jag fick barn för ca 8 månader sedan och det har inneburit mycket bärande genom de här 8 månaderna om det kan ha nåt med saken att göra. Eller om det kanske har med hormoner eller nåt??

• Svar på tråden Konstig känsla i armarna
  • Anonym (armar)

Jag har varit hos läkaren och tog en massa prover men allt såg fint ut så hon visste inte vad det beror på och skickade mig till en sjukgymnast som inte heller visste vad det beror på. Så här står jag nu med konstig känsla men ingen vet varför.

• Anonym (Aj)

Jag fick också ont i armarna i september ungefär. Lite värk i höger och en knöl till att börja med. Sen vart det värre och värre. Tog prover och hade B-vitamin och d vitamin brist så dom trodde det var det som gjorde värken. Men har ätit dom i typ två månader nu alla vitaminer och hjälpte inte ett smack. Fick tillslut remiss till ortoped, och röntgen, hade vätska i höger handled och jag har nu hemsk smärta i båda armar upp till armbågarna, knölen vet dom inte vad den beror på för det syntes inget på röntgen på den och inget kom ut när dom försökte tömma knölen. Nu sitter jag och äter citodon om dagarna, väntar på

Ännu mer röntgen och kan knappt bära eller använda mina armar längre utan kraftig värk hela tiden. Så ligg på sjukvården om det blir värre! Mitt började också med konstig känsla i armen.

Allt detta har tagit sån jäkla tid så har nu sökt privat vård istället för att det tar sån tid annars. Skriver inte för att skrämma dig eller så utan så du vet att det kan ta en himla tid att ens få någon diagnos vilket Jag ännu inte har fått.

• Anonym (armar)

Tack för att du svarade. Men jag har ingem värk i mina armar utan bara en konstig känsla som man är trött ungefär.

• Anonym (armar)

Blir bara så trött och ledsen. Var ju hos läkaren som tog prover och allt såg bra ut. Men jag är fortfarande konstig i armarna. Men eftersom prover såg bra ut verkar hon inte vara så intresserad längre utan säger bara att allt ser fint ut. Så nu ska man behöva gå sån här dag ut och dag in utan att veta varför.

• Fia 28

Är du öm i nacken? Jag har för tillfället lite konstig känsla i armarna som e svår att beskriva. Är rätt säker på att det beror på att jag är väldigt stel i nacken och axelfästena.

• Anonym (armar)

Nej det tycker jag inte. Däremot var jag hos naprapat i tisdags och han knäckte vid min nacke så det var nog nåt som låg fel.

Om du försöker beskriva hur dina armar känns? Jag är som trött i mina och jag känner mig stel i dem. Har även lite ont i musklerna ibland nästan som muskelfästena.

• Anonym (mi)

jag har också känt så där, det var precis före jag blev sjukskriven för utbrändhet. Behöver så klart inte betyda att det är nåt sånt, men kanske bara att du har nån missbalans i kroppen? jag sitter mkt vid dator så för min del var det det + stress som gjorde att jag kände sådär 

• Fia 28
    Anonym (armar) skrev 2015-02-05 14:17:58 följande:

Nej det tycker jag inte. Däremot var jag hos naprapat i tisdags och han knäckte vid min nacke så det var nog nåt som låg fel.

Om du försöker beskriva hur dina armar känns? Jag är som trött i mina och jag känner mig stel i dem. Har även lite ont i musklerna ibland nästan som muskelfästena.

Det känns som jag ibland ska tappa greppet om det jag håller i fastän jag inte gör det, typ. Skitsvårt att förklara, men det blir bättre desto mjukare jag blir i nacken. Har även punkter vid muskelfästet som är skitömt om man trycker där.
    Magnesium är ju annars bra för spända muskler (ska tas kvällstid).
  • Anonym (armar)
    Anonym (mi) skrev 2015-02-05 14:21:16 följande:

jag har också känt så där, det var precis före jag blev sjukskriven för utbrändhet. Behöver så klart inte betyda att det är nåt sånt, men kanske bara att du har nån missbalans i kroppen? jag sitter mkt vid dator så för min del var det det + stress som gjorde att jag kände sådär 

Jag har varit inne på det med. Har varit jobbigt dels med att få barn och en annan sak som hänt. Har varit väldigt ledsen o nere. Nu på senaste veckan har jag gråtit och blivit så arg om vartaannat.

Vad hade du mer för symtom på utbrändhet?
  • Anonym (armar)
    Fia 28 skrev 2015-02-05 15:26:26 följande:

Det känns som jag ibland ska tappa greppet om det jag håller i fastän jag inte gör det, typ. Skitsvårt att förklara, men det blir bättre desto mjukare jag blir i nacken. Har även punkter vid muskelfästet som är skitömt om man trycker där.

Magnesium är ju annars bra för spända muskler (ska tas kvällstid).

Precis samma har jag. Tack för tipset med magnesium. Har du testat det? Finns det att köpa som tabletter eller nåt?
  • Anonym (Samma situation)

Hej! 
    Jag är gravid i v. 35 och känner precis samma sak. Eftersom den här tråden är flera år gammal tänkte jag bara ställa frågan om du fick veta vad det berodde på och om det gick över efter förlossningen?

• Fia 28
    Anonym (Samma situation) skrev 2018-10-24 09:04:42 följande:

Hej! 
    Jag är gravid i v. 35 och känner precis samma sak. Eftersom den här tråden är flera år gammal tänkte jag bara ställa frågan om du fick veta vad det berodde på och om det gick över efter förlossningen?

TS var inte gravid när hon hade problemen. Domningar vid graviditet är ju troligen pga svullnad (karpal tunnel), det hade jag.
  • Anonym (A)
    sagakarlsdotter skrev 2015-01-17 12:32:00 följande:
    Kolla dina järnnivåer. Jag fick konstig känsla i armar och ben av järnbrist.
    Samma här.
  • Anonym (armar)

Jag har missat din fråga för jag är nästan aldrig inne här. Men jag fick göra magnetröntgen och masspr av prover men dock aldrig svar på det mina besvär berodde på. Tog jättelång tid att bli av med dem.

Man trodde att det berodde på hormonerna i kroppen.

Svar på tråden Konstig känsla i armarna