• Babybear

Resor med äventyr. Tips?

Jag och min fästman letar efter något spännande resemål till sommren. Vi planerar att vara borta ca 10 dagar. Vi letar efter ett resmål som erbjuder både äventyr (sköna vandringar, bestiga berg, cykling, coola saker att se, linbaneåkning osv) men även kunna ta en soft dag på stranden. Vi är en arbetare o en student så inget gaaaalet dyrt... Har ni några förslag? Har ni vart på några häftiga resor med lite upplevelser? :D 

• Svar på tråden Resor med äventyr. Tips?
  • Be11a

Tio dagar vill ni kanske inte flyga allt för långt så Europa kanske?

Alperna är vackert på sommaren också. Inte bara för att åka skidor på. Jag gillar Österike eller Dolomiterna. Vandra, klätta, cykla MTB. Bada i sjöar snarare än havet.

Annars kanske Korsika skulle passa. Höga berg på en ganska liten ö så nära till havet också.

Island är en stor favorit, varma källor, spektakulär natur, rida islandshäst, köra 4x4, men det är inte så soligt och gansa kallt på höglandet som är dit man vill.

• Millin

Jag skulle rekommendera Jordanien!

Var där på sportlovsveckan, supertrevligt land med så trevliga människor. Mycket att se och göra. Väldigt prisvärt. Rekommenderas att hyra bil med chaufför till utflykter (billigt), inte köra själv. Guiden Rafat Taiseer var jättebra.

Svar på tråden Resor med äventyr. Tips?