• peppe75

Täppt Nässa inte förkyld

Hej

Har senaste året haft problem med nästäppa som oftast kommer när jag ligger ner. Jag är inte snorig och nässpray hjälper. Ibland är bara ena näsborren svullen. Tittade i näsan och det såg trångt ut typ som någon polyp el något sitter där och är svullen. Är livrädd för cancer, detta kommer och går samt nässpray gör underverk, vad är det gör fel bör jag vara orolig??

Tacksam för svar

• Svar på tråden Täppt Nässa inte förkyld
  • Jag är bara jag

Kan mycket väl vara en polyp. De är helt ofarliga,men kan ge nästäppa och orsaka snarkning. Gå på V.c och kolla upp det.

• peppe75

Båda är ibland svullna måste använda nässpray för att sova tror det är polyperna

• Upptaget

Svullna slemhinnor! Troligen har din näsa eller rättare sagt slemhinnor blivit mer Vans vid nässprayen. Dvs beroende! Låt bli nässprayen så kommer det efter ett tag bli bättre.

• peppe75

Provade flera månader utan hjälpte inte måste ha spray varje kväll

• Upptaget

Kanske lika beroende som jag? Jag kan inte vara utan, svullnar totalt i näsan. Prata med en läkare. Finns operation man kan göra.

• peppe75

Var på närakuten den är inte cancer iaf då jag blir bra av nässpray inte polyper, mer irriterade svullna slemhinnor som täpper till. Bli alltid mest täppt på den näsborren som är närmast kuden eller ligger jag på rygg blir det båda. Brukar bli bättre om jag är ute och går

• Upptaget

Sa jag ju! Exakt så har jag det också. Fast typ 10 gånger värre!! Använt mig av nässpray i 15 år. Försök att inte fastna i den skiten.

Nu när du vet att det inte är något fara så kan du ju slappna :)

• peppe75

Kollade i näsan ser hur de blockeras an ngt svullet. Kan fan inte sova utan nässpray. Varit utan spray 6 mån men trillade in igen

• Fia 28

Jag har varit beroende av nässpray i perioder, och då blir jag precis likadan. Dagtid är det inga större problem, men så fort jag ska gå och lägga mej så täpper näsan igen och den känns svullen. När jag hållit upp med nässprayen så blir det bra igen, men det tar lääänge att avvänja sej tyvärr.

• Fia 28
    Fia 28 skrev 2015-01-21 09:36:24 följande:

Jag har varit beroende av nässpray i perioder, och då blir jag precis likadan. Dagtid är det inga större problem, men så fort jag ska gå och lägga mej så täpper näsan igen och den känns svullen. När jag hållit upp med nässprayen så blir det bra igen, men det tar lääänge att avvänja sej tyvärr.

Glömde säga att jag även ha kronisk nästäppa och använder kortisonnässpray till natten och gjort det i många många år.
  • Upptaget

Jepp det blir totalt blockerat. Ta din nässpray och andas lugnt! Alternativt att operera bort de skadade slemhinnorna.

Svar på tråden Täppt Nässa inte förkyld