• Nennie28

Sy Sänghimmel m.m.....!!

Jag funderar på att sätta igång och sy lite här hemma!

Funderar på att börja med gardiner och sänghimmel till barnrummet, men jag kan inte hitta några mönster.

Nån som har nåt bra mönster till en sänghimmel, eller nåt annat bra tips?

• Svar på tråden Sy Sänghimmel m.m.....!!
  • Pirran

Vi har en sänghimmel ovanför vår säng som jag gjort av golvlister(allmogetypen) och sprayat med guldfärg.
    Det är tre geringssågade lister som jag limmat och skruvat, på baksidan sitter det finger krokar(två stycken på varje list). I fingerkrokarna har jag böjt till en vanlig gardinstång som jag först kapade till den längd jag behövde. Fäste himmeln med vinkelbeslag, sitter som berget!

Jag hänger vanliga gardinlängder i min sänghimmel, just nu hänger ett par från Indiska där, luftiga och vita. Det är ju kul att kunna byta tyget hur lätt som helst och inte måsta specialsy varje gång man vill ändra stil i sovrummet.

Jotex har en sänghimmel(eller hade?) som är gjord på ungefär samma sätt..men kostar flera hundra!

• Nennie28

Pirran

Har du någon bild? =)

Nån fler med tips? gärna sänghimmel till spjälsäng. Men annat också! =)

• Jennie Brunflo

Pirran:

Åh...ett sånt hem som jag skulle vilja se bilder från vartenda rum av.

• Nennie28

Ååå! Jag fastnade för din tegelvägg där! Har du teglat själv?? =)

• Pirran

Jennie Brunflo - Åh, tack! Vad jag blir glad! Ska lägga ut fler bilder så snart jag städat

Nennie28 - Ja, teglet är fusktegel av gips som min gubbe murat upp själv på vanligt rep.gips.
    Ser ut som och känns som riktigt tegel. Det går att köpa på K-rauta för ca: 300 kr/kvm.

Svar på tråden Sy Sänghimmel m.m.....!!