• Lissen

Min 13-åring vill permanenta sig

Min dotter på 13 år tycker om lockigt hår och vill gärna permanenta sig. Jag tycker rent spontant att det känns lite väl tidigt att börja med sådant, samtidigt som jag känner att jag kanske borde släppa efter då hon tex inte sminkar sig eller så. Tänkte höra hur ni andra tycker och tänker runt detta? 
    Tack:)

• Svar på tråden Min 13-åring vill permanenta sig
  • 3skabli4

Jag permanentade mig när jag var 11år. Efter det har jag alltid haft lockigt hår. Antagligen skadade det mitt hår.

• Lissen

Tack för snabbt svar! Vilken "tur" att du skadade det så att det blev lockigt, det skulle man inte tacka nej till:) Men permanentade du dig endast en gång då?

• Ful Anka

Men, låt henne permanenta håret då. Det växer ju ut nytt hela tiden. Hade varit värre om hon ville kladda ner sig med en tatuering.

This is my life and I don't care
  • LaLola

Jag började permanenta mig när jag var typ 10.
    Och då var nog produkterna knappast lika skonsamma som idag.....

• Majspinglan

Jag skulle hellre vilja att min dotter permanentade sig än sminkade sig. T.ex.. Skulle inte tycka att det var så farligt faktiskt.

• LaLola
    Ful Anka skrev 2015-01-18 11:50:09 följande:

Men, låt henne permanenta håret då. Det växer ju ut nytt hela tiden. Hade varit värre om hon ville kladda ner sig med en tatuering.

Eller vill ha en läppiercing som min 14-åring (snart 15) vill ha....
  • Ful Anka
    LaLola skrev 2015-01-18 11:52:49 följande:
    Eller vill ha en läppiercing som min 14-åring (snart 15) vill ha....
    Det är ju bara hoppas att du kan vara stark att hålla emot.
    This is my life and I don't care
  • Litenåfin

Permanent är väl rätt harmlöst?

Men vet hon vad det blir för lockar?!

Det känns ju i alla fall i mina ögon fruktansvärt otrendigt.

Är hon ute efter de stora fina lockar som känns trendiga nu är det väl bättre at lägga pengarna på en riktigt bra locktång?

Men är det tantkrull hon vill ha så kör på! :)

• 3skabli4
    Lissen skrev 2015-01-18 11:48:14 följande:

Tack för snabbt svar! Vilken "tur" att du skadade det så att det blev lockigt, det skulle man inte tacka nej till:) Men permanentade du dig endast en gång då?

Absolut inte tur! Jag har alltid hatat mitt hår. Det är inte helt lockigt utan det är rakt i botten och halva håret är lockigt vissa dagar och andra dagar är det vågigt. Och för det mesta ser det bara ut som svinto.
  • LaLola
    Ful Anka skrev 2015-01-18 13:03:06 följande:
    Det är ju bara hoppas att du kan vara stark att hålla emot.
    Jadå. Jag har dock sagt att vi kan diskutera saken när hon fyllt 16.
  • Lissen

Åh, tack för alla svar!
    Då kommer jag nog ge en permanent i födelsedagspresent - det är ju som ni säger rätt harmlöst om man jämför med många andra saker...

Permanentade mig själv i många år från ca 15 års ålder. Nu för tiden behöver det ju inte bli tantkrull - de senaste gångerna fick jag mer ett lätt fall och dessutom går ju det "värsta" krullet ur efter 2 veckor.

Ja, hon älskar stora fina lockar och vi har en jättebra platttång för att göra dessa. Men hon ville prova att få lite mer daglig volym.

Tack för hjälpen!

Svar på tråden Min 13-åring vill permanenta sig