• Drottningen70

    Sprayar ni overallerna efter tvätt med nåt?

    Nåt regnskydd alltså? Vad i såna fall?

  • Svar på tråden Sprayar ni overallerna efter tvätt med nåt?
  • Donum

    Nä, det har jag aldrig gjort. Men de har bara vinteroverall när det är snö ute. Är det slask/blött så hade de fleecefodrat regnställ.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Drottningen70

    Tycker ytskyddet på overallerna försvinner så fort man tvättar dem. Nu körde jag den nya overallen på snabbtvätt, utan tvättmedel på låg temp men inte fasen hjälpte det tänkte testa att spraya med rainguard skospray...

  • Donum

    Det har jag inte tänkt på. Är det olika beroende på märke?

    Du får gärna uppdatera med resultatet.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Batmamba

    Inte efter varje tvätt, men ibland. Det gör jag med mina egna regnkläder också. En impregneringsspray från friluftsaffären. Men olika material ska behandlas olika. Kolla med butiken där du köpt kläderna!

  • Drottningen70

    Tycker det är samma med alla, denna overall kostade 899 spänn. Ska testa att spraya och får återkomma.

  • Batmamba

    Är det mest lera på overallen tvättar vi den i snabbtvätt utan tvättmedel.

  • Drottningen70
    The Fugly skrev 2015-01-18 14:56:12 följande:

    De få gånger jag tvättat på riktigt har jag impregnerat efter, ja.


    Med vad?

    De flesta verkar tvätta overallerna sällan, men alla barn man ser har ändå hyfsat rena overaller? Hur går det till? Är det bara min unge som rullar ned för backar, åker kana på magen på isen etc? Och sen ser ut som en vandrande lerhög?
  • The Fugly
    Drottningen70 skrev 2015-01-18 15:23:44 följande:
    Med vad?

    De flesta verkar tvätta overallerna sällan, men alla barn man ser har ändå hyfsat rena overaller? Hur går det till? Är det bara min unge som rullar ned för backar, åker kana på magen på isen etc? Och sen ser ut som en vandrande lerhög?
    Ska kolla flaskan när jag kommer hem men någon paraben-fri impregnering var det. Ja, jag undrar också lite. Vi har en knallgul overall i år och den blir snabbt brun. Värt det dock, hon syns verkligen!
Svar på tråden Sprayar ni overallerna efter tvätt med nåt?