• Anonym (Döm mig inte)

    Förälskad i en 20 år yngre man .. Jag är 40 +

    Jag är förälskad i en 20 år yngre man som jag träffat online . Han tog kontakt med mig och vi har nu pratat hundratals timmar på chat, Viber , Skype osv ... Han är en fantastisk man . Så kärleksfull , stilig, omtänksam och underbar ... Men 20 år yngre än mig .
    Har du varit ihop med någon som är mycket yngre ? Berätta hur det gick för er ...

  • Svar på tråden Förälskad i en 20 år yngre man .. Jag är 40 +
  • Anonym (Grabben brevid)

    Det gick inte alls för det var inte sant.

  • Anonym (Döm mig inte)
    Anonym (Grabben brevid) skrev 2015-01-18 18:03:45 följande:

    Det gick inte alls för det var inte sant.


    Detta är i allra högst grad sant !
  • Anonym (nope)

    Det gick åt helvete... 

    Fundera kring varför du blir kär i en 20-åring.

  • Anonym (#j)

    jag har varit med äldre kvinnor som var 15-23 år äldre än mig men gick inte bra på grund av deras barn och de ville mig för sex bara!

  • Anonym (Usch)

    Sambons son är 19 och han är i mina ögon ett BARN!

    Hur mår du egentligen?

  • Ess

    Är ni båda singlar, så varför inte.
    Man vet inte om det funkar förrän man provat.

    Min man är äldre än mig, men inte så mycket som 20 år äldre. Men det jag upplever som problem är inte mellan oss två, utan snarare att hans vänner har vuxna barn. Så att tex fira midsommar med dem det vill inte jag/vi eftersom det då inte är sk barnanpassat.
    Det är mer praktiska grejer utifrån som jag upplever som problem.

  • Anonym (Döm mig inte)
    Anonym (Usch) skrev 2015-01-20 19:33:56 följande:

    Sambons son är 19 och han är i mina ögon ett BARN!

    Hur mår du egentligen?


    Om det hade varit en man som blivit förälskad i en 20 år yngre kvinna , hade du sagt likadant då ?!

    Hur jag mår ? Detta var inget som jag hade planerat direkt ... Han tog kontakt med mig och jag gjort klart tidigt att vi kunde prata men det skulle inte bli ngt mer än så ... Fast efter 100 tals av timmars samtal så har jag blivit förälskad ...

    Maria Lundqvist , skådespelaren, är tillsammans med en 20 år yngre man .. Är hon äcklig och osympatisk tycker du ?
  • Anonym (Döm mig inte)
    Ess skrev 2015-01-20 20:12:38 följande:

    Är ni båda singlar, så varför inte.
    Man vet inte om det funkar förrän man provat.

    Min man är äldre än mig, men inte så mycket som 20 år äldre. Men det jag upplever som problem är inte mellan oss två, utan snarare att hans vänner har vuxna barn. Så att tex fira midsommar med dem det vill inte jag/vi eftersom det då inte är sk barnanpassat.
    Det är mer praktiska grejer utifrån som jag upplever som problem.


    Jag tror också att omgivningen har svårt att acceptera ... ???? Vet inte om jag ska stoppa detta eller gå vidare. Naturligtvis är vi båda singlar .
  • Anonym (40+)

    Jag är också 40+, känner mig fortfarande väldigt ung och identifierar mig mer med dem som är yngre än mig, än med mina jämnåriga. Så jag förstår dig och skulle nog också kunna falla för en 20 år yngre man.

    Men. Jag förstår ju att jag blir äldre. Om åren mellan 20 och 40 har känts som en evig ungdom, innebär det ju att jag kommer att närma mig pensionen medan han fortfarande skulle vara ung. Så jag tror nog ändå att åldern skulle bli ett problem, förr eller senare. Antagligen förr.

  • Haskel

    Jag var 26 när jag träffade en 44-årig kvinna. Det funkade utmärkt. Det höll i över 10 år, och det var INTE åldern som gjorde att det tog slut.
    Jag hade visserligen 3 barn sedan tidigare och kände mig färdig med den biten. (Naturligtvis kan man få barn efter 40 också)

Svar på tråden Förälskad i en 20 år yngre man .. Jag är 40 +