När är det rimligt att bonusbarn får egen nyckel hem?
När bör barn få egen tillgång till hemmet själv?
Jag känner mig så jävla kluven VILL INTE att dom kommer när dom vill och bara träder in i mitt hem när jag inte är hemma..
Jag känner mig så jävla kluven VILL INTE att dom kommer när dom vill och bara träder in i mitt hem när jag inte är hemma..
Vid samma ålder som du skulle gett ditt biologiska?
Vid 8 års ålder.
Vid 8 års ålder.
eftersom barnets bioförälder bor där och barnet också bor där emellanåt har det väl all rätt att gå in i sitt eget hem?
Däremot är det väl inte okej att komma och gå som man vill bara för att en nyckel finns.
Det är väl bra om barnet har en egen nyckel när det är hos er och att nyckeln finns tillgänglig samma dag det ska komma till er. I övrigt finns det kanske ingen anledning att ha egen nyckel i fickan hela tiden.
Tänker då på risken att tappa bort den tex
För övrigt är väl svaret beroende på när barnet är moget nog att hantera en egen hemmanyckel och kan vara ensam hemma.
Själv var jag nyckelbarn när jag var 7 år. Jag var den sista i familjen som gick på morgonen och var oftast hemma först. Då fick jag egen nyckel.
Våra egna bonusar har inte nyckel mer än när dom är hos oss och det beror på att dom bor så långt härifrån att det inte är någon ide att ha en egen permanent nyckel i sin ägo. Extranyckel är deras egna när dom är här.
Vill verkligen inte att dom ska ha tillgång när dom vill och när vi inte är hemma. bor granne med deras mamma och dit springer dom titt som tätt och så vill inte jag ha det.
Kommer aldrig få sova bla (jobbar skift) dom kom nu idag när bara jag är hemma och knackar som galningar så jag vakna men öppnade inte dörren.. Nån jävla måtta får det vara..
Jag skulle inte ge dem någon egen nyckel till mitt hem. Är vi inte hemma finns det ingen anledning för dem att vara här och är vi hemma kan vi öppna dörren åt dem. Gillar inte alls tanken att främmande människor kan komma och gå hur de vill i mitt hem.
Jag skulle inte ge dem någon egen nyckel till mitt hem. Är vi inte hemma finns det ingen anledning för dem att vara här och är vi hemma kan vi öppna dörren åt dem. Gillar inte alls tanken att främmande människor kan komma och gå hur de vill i mitt hem.
Vid samma ålder som du skulle gett ditt eget barn en hemmanyckel.
Det är väl föressten deras hem också lika väl som ditt? Eller har du mer rätt att bo där bara för att du bor där jämt?
Behöver barnen nyckel så ska dom ha en givetvis. Men jag kan väl tycka att varannahelgsbarn eller barn som bor hos er sällan kanske inte har samma behov av att behöva en nyckel. Bor dom varannan vecka så har dom väl rätt att få en nyckel.
Vad säger deras pappa? Det är ändå han som bestämmer och inte du.