• tuffloysan

Ensam mamma, nyseparerad, snälla behöver nån att samtala med..

Jag och pojkvännen avslutade vårat 3-åriga förhållande i fredags.
    Sitter nu här med panik och ångest och vet inte vart jag ska ta vägen eller hur jag ens ska försöka gå vidare. Känns som dom "vänner" jag pratat med dom här dagarna kommer med orimliga lösningar så här i början..
    Snälla behöver komma i kontakt med andra som är i samma situation som har mer rimliga förslag på hur man går vidare...

*gråter*

• Svar på tråden Ensam mamma, nyseparerad, snälla behöver nån att samtala med..
  • Stjärnebo

Jag är tyvärr inte i samma situation men när jag läser detta så vill jag bara skicka en varm kram till dig  {#emotions_dlg.flower}

• Nenne666
    tuffloysan skrev 2015-01-18 15:46:18 följande:

Jag och pojkvännen avslutade vårat 3-åriga förhållande i fredags.
    Sitter nu här med panik och ångest och vet inte vart jag ska ta vägen eller hur jag ens ska försöka gå vidare. Känns som dom "vänner" jag pratat med dom här dagarna kommer med orimliga lösningar så här i början..
    Snälla behöver komma i kontakt med andra som är i samma situation som har mer rimliga förslag på hur man går vidare...

*gråter*

Usch , stackare. Berätta vad det är som har hänt och ta det därifrån. Du är i dom värsta dagarna nu, så ut med det...
  • tuffloysan
    Nenne666 skrev 2015-01-18 16:08:48 följande:
    Usch , stackare. Berätta vad det är som har hänt och ta det därifrån. Du är i dom värsta dagarna nu, så ut med det...
    Berätta här och nu?
  • pink76

Stackare.

Jag har suttit där i en liknande situation, och det är inte lätt. Det är inget man tar sig igenom på en gång. Det tar tid, o det måste få ta tid.

Har du nära vänner och släktingar som kan hjälpa dig. I början kan det vara otroligt skönt med avlastning så att man riktigt kan bryta ihop. Det behövs. Kanske någon som kan se till att man får i sig mat, kommer upp ur sängen och överleverer den första tiden.

Efter det så kommer styrkan, den styrka som gör att man överlever och kan börja planera inför framtiden. Sen så får man ta en dag i taget, och inte vara rädd för att be om hjälp.

Du kommer klara det här. Du kommer komma ut på andra sidan starkare än någonsin. Jag lovar.

//Kram.

• tuffloysan

Tog mig ur alkoholproblem i höstas med hjälp av antabus och pojkvännen. Han stöttade mig och vi skapade nya rutiner utan alkohol tillsammans. Vi hade gemensamt intresse i träning på gym. Vi hade mkt gemensamt ihop å ville samma saker i livet. Å nu står jag här själv. Jag har svårt att skaffa nya vänner då jag inte är utåtriktad och social. Dom flesta av dom tidigare bekantskaperna ägnar sig åt alkoholen fortfarande och dit vill jag inte tillbaka. Jag känner inget gemensant med dom. Tänker sjukskriva mig från jobbet några dagar nu å bara ligga hemma å gråta för känner jag behöver det när sonen ska va hos sin pappa.

• Nenne666
    tuffloysan skrev 2015-01-18 17:16:49 följande:

Tog mig ur alkoholproblem i höstas med hjälp av antabus och pojkvännen. Han stöttade mig och vi skapade nya rutiner utan alkohol tillsammans. Vi hade gemensamt intresse i träning på gym. Vi hade mkt gemensamt ihop å ville samma saker i livet. Å nu står jag här själv. Jag har svårt att skaffa nya vänner då jag inte är utåtriktad och social. Dom flesta av dom tidigare bekantskaperna ägnar sig åt alkoholen fortfarande och dit vill jag inte tillbaka. Jag känner inget gemensant med dom. Tänker sjukskriva mig från jobbet några dagar nu å bara ligga hemma å gråta för känner jag behöver det när sonen ska va hos sin pappa.

Kan det vara så att han kände sig behövd när du va fast i alkoholens grepp? Vissa människor har ett behov av att känna sig behövda och känner sig älskade genom det. Och ju starkare du blivit, desto mindre behövd/älskad har han känt sig. Det kanske låter lull-lull och lite som hobbypsykologi, men har mött på den typen själv.
  • tuffloysan
    Nenne666 skrev 2015-01-18 18:11:33 följande:

Kan det vara så att han kände sig behövd när du va fast i alkoholens grepp? Vissa människor har ett behov av att känna sig behövda och känner sig älskade genom det. Och ju starkare du blivit, desto mindre behövd/älskad har han känt sig. Det kanske låter lull-lull och lite som hobbypsykologi, men har mött på den typen själv.

Vi har haft ett stormigt förhållande typ sista 1, 5åren med mkt gap å skrik å hårda ord å han ha nåra ggr höjt handen mot mig å sonen har hört våra bråk ibland å börjat säga ifrån så vi har velat mellan å fortsätta kämpa med hjälp av terapi å kärlek å nu bara tog vi beslutet. Men just nu är jag så ledsen så kan inte se nåt bra i detta beslut. Träffade ett ex igår som jag numera har ett vänförhållande med å han sa jag borde skaffa nån mer hobby för att sysselsätta mig men jag ser ingen vinning i det när jag nätt å jämnt hinner å orkar med gymmet
Svar på tråden Ensam mamma, nyseparerad, snälla behöver nån att samtala med..