• Anonym (Ont)

Hur långt efter din partner blir du magsjuk?

Min man hade troligen magsjuka mellan lördag 03:00-11:00 då han hade diarre. Men han har mått bättre efter det.

Jag ska till jobbet men sitter nu med magont och oroar mig. Kan jag vara på väg att bli magsjuk? Har liksom mens och ibs också. Har inte bajsat nått. Ätit frukost.

Hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden Hur långt efter din partner blir du magsjuk?
  • magplask

Mellan några timmar till 3 dagar har jag varit med om.. Jobbar du med människor skulle jag vara hemma!

• Anonym (Ont)
    magplask skrev 2015-01-19 07:12:32 följande:

Mellan några timmar till 3 dagar har jag varit med om.. Jobbar du med människor skulle jag vara hemma!

Jobbar i affär.

Men vad sjukskriver jag mig för? För tänk om jag blir riktigt sjuk efter detta?

Ätit frukost utan problem. På toa och var hyfsat normal för att vara min mage. Mår inte illa men har ont och känner en oro.
  • Anonym (Ont)

Kan tillägga att vi ej med säkerhet vet att han hade magsjuka kan varit något annat också.

Vi har två barn. 3 år och 1 år. Dessa har varit mer nära honom än jag och de är ännu friska. Han har haft egen toa sedan han blev dålig.

• magplask

Är det oro du känner? Jag är hysteriskt rädd för magsjuka och kan nästan framkalla symtom pga min oro. Gå till jobbet, försök tänka på nåt annat och se om det känns bättre. Du kan ju alltid gå hem under dagen om du mår sämre. Med människor tänkte jag på jobb inom vården som :)

• umabdellah

Jag och min man har aldrig smittat varan med magsjuka. Och aldrig blivit smittade av barnen när de har det däremot smittar barnen alltid varandra

• Anonym (Ont)
    magplask skrev 2015-01-19 07:31:44 följande:

Är det oro du känner? Jag är hysteriskt rädd för magsjuka och kan nästan framkalla symtom pga min oro. Gå till jobbet, försök tänka på nåt annat och se om det känns bättre. Du kan ju alltid gå hem under dagen om du mår sämre. Med människor tänkte jag på jobb inom vården som :)

Jag är emetofob (har kräkfobi) så jag är extremt nojig och orolig när någon har/haft magsjuka.
  • Anonym (Ont)

Borde åka på jobbet. Blir jag dålig får jag åka hem. Och om detta beror på oro blir det säkert bättre på jobbet när jag får fokusera på annat.

Åt frukost utan problem. Varit på toa och är normal (för mig). Det är bara det att magen känns orolig och gör ont. Men som sagt har mens och ibs så det är kanske det som spökar tillsammans med oron.

• frökenelisabeth

Jag får alltid ont i magen och illamående när nån i familjen är magsjuk. Oavsett om jag sen blir sjuk eller inte. Psykisk reaktion...

Blir jag smittad av nån i familjen så tar det 1-3 dagar innan det bryter ut.

• Anonym (Ont)

Tre dagar räknat från när han insjukna är inatt kl 03. Och från när han sista gången var på toa kl 11 imorgon. Men jag kan ju lika gärna smittats långt efteråt.

Gör jag fel om jag åker och jobbar?

Borde jag stanna hemma?

Hur vet man om man smittats?

Fy för detta

Svar på tråden Hur långt efter din partner blir du magsjuk?