tessan91 skrev 2015-02-16 08:25:30 följande:
skönt att ha en chef som förstår, Själv är jag någonstans mellan vecka 15-20 och berättade för min chef efter vi varit hos Bm, Hon är också osäker på vilken vecka vi är i, Ska på UL nästa vecka. Mår skit, hård i magen, mår illa, svimfärdig och skit trött. Varit det sen början.
Chefen förstår inte hur jag mår även fast ja har berättat det för henne, hon blev inte direkt så glad när jag sa att vi ska ha barn.
Jobbar som lokalvårdare och hon har nu kastat över nästa alla kunder på enbart mig. Hon brukar hjälpa till ibland. Men oftast får ja ta allt själv.
Vet inte hur jag ska göra för att hon ska förstå. :(
Lokalvårdar kan klassas som ett tungt arbete, så in på försäkringskassans hemsida och skriv ut info och blanketter om graviditetspenning och läs på där. Ge din chef redan nu blanketten för att ev. bli omplacerad till andra uppgifter (när hon skrivit under blanketten ska du ha den åter i original) och efter UL när du fått Moderskapsintyg från din bm skickar du in anmälan om graviditetspenning. Allt står på försäkringskassans hemsida....
Men innan dess så kolla med din bm om vad som kan underlätta för dig!
Även kanske lämpligt för dig TS som underhållsmekaniker att kolla upp omplaceringsmöjligheter och graviditetspenning. Kan troligen vara svårt att utföra alla arbetsuppgifter i slutet av graviditeten. Och nu innan dess är det bm som kan hjälpa dig.
Hoppas ni snart mår bättre. För mig vände det runt v.18-19 och nu i v24 är det "bara" begynnande foglossning som bråkar.