• Paulina P P

Bättre hårkvalitet, hur?

Jag har typiskt skandinaviskt hår med tunna hårstrån. Nu upplever jag att de är tunnare och skörare än innan. Vad kan jag göra åt det? Mat jag ska äta mer av? Kosttillskott?

• Svar på tråden Bättre hårkvalitet, hur?
  • SaligaAmalia

B-12 vitamin. Bönor, ärtor, linser.

• Utflykt i verkligheten

Mitt bästa tips är att sluta med schampoo helt och hållet om du tvättar håret med det. Sök efter andra metoder att tvätta håret på som passar ditt hår. "No poo" kan du googla.

Lycka till!

• Starka

Har använt silicea av och till genom åren och det funkar fantastiskt på mitt hår

• SaligaAmalia
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-01-19 11:25:44 följande:

Mitt bästa tips är att sluta med schampoo helt och hållet om du tvättar håret med det. Sök efter andra metoder att tvätta håret på som passar ditt hår. "No poo" kan du googla.

Lycka till!

Ja, så gör jag med. Fast jag kör med WO-metoden.
  • Paulina P P

Annat än schampo kan ju vara skonsamt mot håret när det väl växt ut, men det bildas ju inne i hårsäckarna så man måste väl äta något som påverkar redan där.

Jag har hört talas om B-vitamin och Silica.

• Paulina P P

Stora hårkuren är också något jag läst om.

• Fililuran

Bäst är det ju att påverka håret inifrån. Jag började använda Silicia + B vitaminer för 2 månader sedan och märker nu att det börjat växa ut "babyhår" vid pannan. Håret känns tjockare, och även naglarna har fått bättre kvalitet. Finns att köpa på hälsokosten.

• glutten

När jag slutade med p-piller (Yasmin) kom det genast en massa nytt hår. Tydligen hade håret blivit tunnare medan jag åt dem, utan att jag riktigt märkte det. Började även ta b-vitamintabletter, och håret har börjat hämta sig ordentligt - liksom naglarna! :)

Svar på tråden Bättre hårkvalitet, hur?