Särbo för trött för att träffa mig
Mitt dilemma är att särbon arbetar nu i en uppstartad verksamhet med några andra enstaka personer. Hon säger att arbetstiden bara är 8 timmar per dag, men ändå finns det ingen tid till att träffa mig. Kan ta några dagar innan man får någon kontakt via meddelande man skickar och frågar om lite småsaker. Inte heller är det någon idé att försöka ringa och prata på kvällarna. Det värsta är att det är sällan man träffar varandra nuförtiden och det är oftast jag som försöker ta initiativet till att hitta på något. Om man nu skulle träffa varandra på kvällen så är hon alltid trött, grinig och känns som att det enda som hon vill göra är att åka hem och sova.
Är det jag som är egoistisk av att tänka på mina behov om att få träffa den jag älskar? Borde jag egentligen stötta mera och acceptera att det kan ta månader innan allting lugnas ner? Hon har även sagt att jag får väl börja bli inblandad själv i verksamheten om jag vill träffa henne. Något som jag faktiskt varit hjälpsam med och erbjöd mig att göra hemsida och app. som tar ganska mycket tid. Men inte hjälper det mig att träffa henne. Sedan att jag också pluggar på högskola och jobbar lite om dagarna gör att jag ibland är upptagen men vill fortfarande träffa henne om kvällarna. Ibland släpper jag även mitt arbete med skolan etc. för att få chans att försöka träffa henne och ställa upp om det behövs.
Försökt att prata om detta men det blir bara bråk, hon tar allting personligt när jag säger att jag t.ex. är rädd om henne och vill att hon ska försöka ta det lite lugnare på helgerna åtminstone. Även om hon inte ser det så ser jag att hon börjar få en dålig vana som är att vakna ? arbete ? sova. Har även sagt att jag vill att hon prioriterar mig mer. Hon går på som att jag får väl börja sysselsätta mig mera om jag har tråkigt om dagarna.
Mina funderar på hur jag ska göra:
1: Låta henne få den tid hon behöver, så tänker jag mera på mina egna saker (risk att jag tappar all kärlek till henne).
2: Försöka sätta press att hon måste ändra sig (redan gjort, men allt hon säger är mer eller mindre tomma ord. Som jag märkt av den tid vi varit tillsammans; ca 1 år).
3: Göra slut och bara gå vidare med mitt liv (känns som att jag fortfarande vill försöka lösa allting för den kärlek som finns till henne. Hon säger även att hon själv inte vill att det tar slut).
4: Tips på hur jag ska göra.