• Anonym (Bikini)

    Tjejer och kvinnor - åsikt om kameltå?

    För de få som inte vet vad som menas med kameltå:
    Kameltå betyder att man ser formen på kvinnans snippa genom hennes byxor, bikini, tights, badkläder osv. Det är något som sker pga. plagget sitter tight/tätt mot kroppen, därav kameltå(för det liknar en kamels tå). Ekvationen brukar lyda: Ju större hårlöst venusberg i kombination med tightare plagg, desto större tydligare kameltå..  

    I vilket fall:
    Hur ser du som kvinna/tjej på det här med kameltå?

    1. Upplever du själv det som lite genant eller pinsamt om du upptäcker/ser att du har "kameltå" eller är det skitsamma?

    2. Hur upplever du det när du ser andra tjejer/kvinnor som tydligt uppvisar kameltå, exempelvis genom tights/träningsbyxor på stan eller gymmet? Tycker du att det är lite vågat?

    3. Gör du någonting i syfte att motverka kameltå om du har bikini eller  tights på dig? Att du exempelvis köper plagg som gör så att kameltån inte syns?

  • Svar på tråden Tjejer och kvinnor - åsikt om kameltå?
  • Försöker med nr 4

    1. Japp mycket genant och pinsamt då jag avskyr synen av "kameltå"

    2. Tycker inte det har något med vågat att göra, tycker bara det är rätt avskyvärt.

    3. Har aldrig tänkt tanken när jag köper kläder men om jag upplever att byxor eller liknande "skär" in mellan benen så drar jag direkt ner dom lite.

  • Anonym (pucklarna)

    1. Ja jag tycker att det är lite genant att gå runt med kameltå.

    2. Jag tycker att folk får ha på sig vad de vill så länge de är bekväma med det, men jag tycker inte att det är speciellt classy.

    3. Jag köper såklart plagg som är rätt storlek för mig = ingen kameltå.

  • Nyfiken gul

    kameltå betyder att man har för små byxor på sig.   Det finns inget mer pinsamt än när folk går omkring i för små brallor och tror dom har nån fashion-fluga för sig... 

    skämskudde fram för kameltån! 

    Köp byxor i rätt storlek och nej - du har INTE storlek XS i dina kläder... 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Bikini)

    Men vad är det som är så genant med det?
    Är det att formen av snippan syns, blir det då som att i praktiken gå runt naken nedtill?

  • Långbenopluto
    Anonym (Bikini) skrev 2015-01-19 19:00:08 följande:

    Men vad är det som är så genant med det?
    Är det att formen av snippan syns, blir det då som att i praktiken gå runt naken nedtill?


    Det är genant att du inte vet att du har för små byxor på dig....pinsamt.
  • Nyfiken gul
    Anonym (Bikini) skrev 2015-01-19 19:00:08 följande:

    Men vad är det som är så genant med det?
    Är det att formen av snippan syns, blir det då som att i praktiken gå runt naken nedtill?


    pinsamt för att det ser för taskigt ut helt enkelt.  Sunkigt. tacky.  

    samma som att ha så lågt skurna byxor (och för små)  så hela rövhålet syns och flaschar hela stringen.  

    Vad är det för bra med att ha för små kläder på sig?  Köper man byxor i den storleken man verkligen har så blir det ingen kameltå och du flaschar inte heller röven. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (o-porrigt)

    alltså kameltå är ingen modegrej eller porrgrej som killar tycks ha fått för sig.

    Kameltå uppstår när byxor som är i fel storlek trycker åt om hela underlivet. För att ha någonstans att ta vägen trycker tyget upp i skåran och du får en kameltå.  Det är inte snyggt, det är inte bekvämt och det är inte fräscht för det stackars underlivet. 

    Det är inget fenomen skapat av nån modeblogg i porrvärlden eller så .  Du har för små kläder på dig helt enkelt. 

    kameltå är fult. 

  • Nyfiken gul

    Hittar inte tidningsreportaget just nu men jag minns för ett halvår- ett år sedan så blev det ramaskri i modevärlden när Kim Kardashian  fastnade på paparazziz  bilder iförd en rosa 2-delad tajt byxdress. Där en tydlig kameltå visade sig. 

    Hela modevärlden var i chock hur hon kunde visa sig i något så ohyggligt och så fruktansvärt fel.  
    En stilikon som borde veta bättre än att visa sig i för trånga kläder. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • taquine

    Det är väl en hel del folk som inte skulle visa sig kameltå eller ej ...
    Och vem fan (ursäkta ) orkar bry sig?

  • Vanillaextract

    Kameltå känns som en av grejerna folk blivit hjärntvättade till att ogilla. Tycker det är riktigt konstigt.

    Brukar försöka undvika det så inte nån stackare ska få en hjärtinfarkt lol men har plagg där det inte går att undvika och bryr mig inte nämnvärt. Reagerar inte när jag ser någon annan ha det heller.

Svar på tråden Tjejer och kvinnor - åsikt om kameltå?