• Anonym (Anonym)

Kan jag anmäla mattanten?

Hej, mitt namn är "Bertil" och jag är 35 år gammal.

Jag vet att ni kommer tycka att denna tråd är löjlig, men jag vill att ni tar detta seriöst.

Då jag var 17 år gammal så kallade min mattant mig för "Jävla horunge!" bara för att jag råkade tappa ett glas mjölk på golvet.

Sedan dess har jag mått förjävligt.

Jag vet att ni ser denna tråd som något oseriöst och komiskt, men tro mina ord, det är inte det. Detta är det värsta jag någonsin varit igenom.

Så jag frågar er, kan jag anmäla henne? Hon är runt 75 år gammal idag, men jag tror inte att hennes ålder är ett hinder...

Jag har mått så sablans dåligt av detta att jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Och jag tror att se Inger (som hon heter) bakom bom och lås kommer få mig att må bättre.

Men hur som helst, jag behöver bara få veta ifall det är möjligt?

Jag vet vad ni tror om denna tråd, att det är ett fet skämt! Men snälla, jag plågas av detta och behöver verkligen hjälp.

Det är ett minne som inte tycks vilja försvinna...

Tacksam för svar.

//anonym

• Svar på tråden Kan jag anmäla mattanten?
  • hejnina

Tycker du ska söka terapi istället, det kan nog bära mer frukt. Lycka till oavsett!

• Anonym (Ä)

Nej det kommer inte hända någonting om du anmäler. Mår du dåligt råder jag dig att prata med en kurator.

• Dr Mupp

Nej det har gått för lång tid. Så du kan inte  anmäla. Sök terapihjälp istället,

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Ramborg

Anmäla kan man alltid. Förhoppningsvis kommer ingen visa att de tycker du är löjlig utan snällt skriva in din anmälan i datasystemet. De kommer skratta inombords men kanske inte visa det.

Men det kommer garanterat inte att leda till någonting. Och när polisen skrivit av ärendet för att brott kan ej styrkas, hur kommer du må då?

Jag vill avsluta med att gratulera dig till ett ovanligt lyckligt liv. Om det värsta som hänt dig vid 35 års ålder är glåpord vid ett tillfälle från en random person i skolmatsalen, då föreslår jag att du tänker mer på hur tacksam du är för din goda tur.

42.
  • Anonym (...)

Anmälan kommer knappast leda någonstans men du behöver terapi

• splatteglatt

Hon är sjuttiofem år gammal...

Jag tror säkert att hon sitter i ett ålderdomshem någonstans.

Förresten så är det omöjligt att bli anmäld av det där lilla. Så nej, hon kan inte bli polisanmäld.

Hur som helst, jag har ett förslag till dig som kan få dig att må bättre:

Skriv "Inger" på en liten lapp och bränn upp den, så glömmer du henne och händelsen också för den delen.

Nu vet jag inte om du är ett sånt där troll som sitter bakom skärmen men men...

Ifall du inte är ett, lycka till med ditt liv!

• SingleDad

Det är ju, i lagens mening, preskriberat för länge sedan så en anmälan kommer du ingenstans med. Även om så var fallet skulle hon definitivt inte hamna bakom "lås och bom"

Som någon tidigare skrev att om det är det värsta du varit med om i ditt 35-åriga liv så ska du vara lycklig.

• kioskvältare

Nej, det kan du inte

Nej, du hade inte mått bättre av att se henne bakom lås och bom

Terapi "is da shit"

• Anonym (nej)

Du kan anmäla om du vill men hon kommer aldrig att hamna "bakom lås och bom".

Och om detta är det värsta som har hänt dig så har du haft en sjukt bra liv!

• Anonym (C33)

Det är en enorm kränkning för ett barn att höra det från en vuxen. En manlig lärare viskade något liknande till mig i mellanstadiet.

Jag kan lova att mattanten redan fått sitt straff. Säger man så till en skyddslös individ mår man redan dåligt. Hon har nog aldrig haft en bra tillvaro. Släpp det och tänk att hon redan betalat för det. För det har hon helt säkert.

• Ambulansliv

Ring 114 14 och fråga. Där får du rätt svar! Om du kan hålla dig ifrån att skratta...

• Anonym (a)

Tack,för denna uppmuntrande tråd som fick mig på bättre humör!

• Anonym (a)
    Ambulansliv skrev 2015-01-20 14:50:06 följande:

Ring 114 14 och fråga. Där får du rätt svar! Om du kan hålla dig ifrån att skratta...

• Anonym (a)

"Bertil"jobbar hon fortfarande som mattant?

• radwanska

Uppenbar trålltråd är uppenbar.

• Anonym (Inger)

Hej Bertil!

Detta hände för många år sen och jag trodde för allt i världen att du hade lagt detta bakom dig!

Jag är nu pensionär och tillbringar min tid med att sticka,lösa korsord osv

Vänligen!

Fd mattanten Inger

• Anonym (Inger 75 år)
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-19 21:11:48 följande:

Hej, mitt namn är "Bertil" och jag är 35 år gammal.

Jag vet att ni kommer tycka att denna tråd är löjlig, men jag vill att ni tar detta seriöst.

Då jag var 17 år gammal så kallade min mattant mig för "Jävla horunge!" bara för att jag råkade tappa ett glas mjölk på golvet.

Sedan dess har jag mått förjävligt.

Jag vet att ni ser denna tråd som något oseriöst och komiskt, men tro mina ord, det är inte det. Detta är det värsta jag någonsin varit igenom.

Så jag frågar er, kan jag anmäla henne? Hon är runt 75 år gammal idag, men jag tror inte att hennes ålder är ett hinder...

Jag har mått så sablans dåligt av detta att jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Och jag tror att se Inger (som hon heter) bakom bom och lås kommer få mig att må bättre.

Men hur som helst, jag behöver bara få veta ifall det är möjligt?

Jag vet vad ni tror om denna tråd, att det är ett fet skämt! Men snälla, jag plågas av detta och behöver verkligen hjälp.

Det är ett minne som inte tycks vilja försvinna...

Tacksam för svar.

//anonym

Men,snälla Bertil,förstår du inte att jag fortfarande mår dåligt över det jag kallade dig  när du gick i skolan?
Svar på tråden Kan jag anmäla mattanten?