• 1Familj

Så frustrerande!

Vill egentligen bara skriva av mig om något som jag tycker är väldigt jobbigt. Kanske finns det fler här som känner igen sig.

Min fästman jobbar som filialchef och har jobbat upp sig väldigt för sin ålder. Jag själv jobbar i butik och han tjänar mer än dubbelt så mycket som mig. Trots detta så delar vi på samtliga utgifter för vårt hus, vi har var sin bil och ingen direkt gemensam ekonomi. Med hans ekonomi vet jag att han skulle kunna skämma bort mig och betala mer än vad han gör men sånt är inte fallet och jag tycker att jag trivs med hur vi lever.

Nu till saken...våra vänner tror att bara för att min sambo har det jobbet han har så betalar han allt och de liksom pikar mig med ord som "lyxhustrun" och "Då får ***** ta fram stora plånboken". Även fast jag ibland tröttnar och säger rakt ut att "jag betalar för mig själv, det jag köper är för mina egna pengar" så är det som att "jaja..säkert". Min sambo verkar må rätt gott av att våra vänner tror att han skämmer bort mig då han aldrig säger emot dom och när jag påpekar för honom att jag tycker detta är jobbigt så säger bara att "Äsch..dom skojar ju bara".

Som sagt, ni behöver inte komma med några lösningar här men detta med att lägga sig i eller anta saker om andras ekonomi..vad är det frågan om? Typiskt svenskt tro?

• Svar på tråden Så frustrerande!
  • lilly

Jag kan förstå att det är frustrerande att de tror att han behandlar dig som ett bortskämt barn. Du kan inte göra mycket mer än vad du redan gör, säga att du betalar det du har själv. Mer kan man inte göra, sen får de tro vad de tror (varför de öht ska bry sig..) Huvudsaken är ju att du och din fästman vet sanningen. Det ligger väl avundsjuka bakom de, att ni har det gott ställt och kanske kan unna er saker som andra måste spara lite för.

Svar på tråden Så frustrerande!