Hjälp mig! Mitt barns far sätter mig i skiten..
Snälla hjälp mig. Jag har varannan vecka. Idag skulle jag ha hämtat mitt barn på skolan. Men fick telefonsamtal om att han vabbade henne idag för hon var trött efter helgens förskylning. Så jag skulle hämta upp henne i bilen vid centrum efter jobbet. Vi morsade på varandra och kallprata lite. Sen i bilen luktar min dotter avföring. Hon har aldrig haft problem med toabesöken. Dottern förklarar då att hon bajsade på sig i centrum eftersom hon e magsjuk. Men pappa har försökt torka bort det med våtservetter. Hon sa sedan att hon kräkts och bajsat i byxan i helgen. Jag ringer mitt ex men har inte fått tag på honom. Nu e det 48h regel, men han har ringt och ljugit för skolan att hon bara är trött sen hållt tyst om magsjukan och lämnat över det till mig utan ett ljud. Min fråga: visst har man skyldighet att säga till om sitt barn är magsjuk. Jag kommer hålla 48 h regel pga smittorisk. Kan jag anmäla mitt ex? Skolan kommer börja undra vad det är som pågår? Kan skolan anmäla honom? Det här är inte första gången denna situation uppståt....