• Anonym (Ångest)

Börja äta SSRI igen??

Jag har förut ätit sertralin mot panikångest men slutade med dom för två år sedan. Sen dess har jag konstant yrsel samt ångestsymptom, hjärtrusningarna har slutat sen jag fick metoprolol (betablockerare) för ca ett år sen men dom andra fysiska symptomen dyker upp ibland. Ont i bröstet, domningar och allmänt obehag.

Har kämpat under dom här två åren för att jag verkligen inte vill äta tabletter men jag har bokat tid 5/2 för att be min läkare om sertralin igen.

Funderat på dehär någon månad men velat över hur jag ska göra men nu känns de verkligen som att jag inte orkar längre. Den konstanta yrseln är värst, känns som att man ska tippa omkull när man är ute.

Gör jag rätt som "vill" börja äta tabletterna eller borde jag försöka stå ut ett tag till?

Känns som att jag ger upp men den sjösjuka känslan är verkligen hemsk vareviga dag.. :(

Om någon har tips på "bättre" piller än sertralin mottages de gärna. Sist jag åt dom kände jag mig väldigt avtrubbad och neutral till allt. Inga toppar eller dalar vilket också är lite trist...

• Svar på tråden Börja äta SSRI igen??
  • jenny99

Är du stressad,oroad eller tänker mycket?Varför tror du att du får panikångest?Jag har själv lyckats bli medicinfri och vill aldrig hamna där igen.För mig var det pga stress och självklart för många bollar i luften.Jag har kapat allt sånt.Men skulle jag må dåligt en tid skulle jag säkert börja med medicin igen.

• Anonym (Ångest)
    jenny99 skrev 2015-01-20 08:08:02 följande:

Är du stressad,oroad eller tänker mycket?Varför tror du att du får panikångest?Jag har själv lyckats bli medicinfri och vill aldrig hamna där igen.För mig var det pga stress och självklart för många bollar i luften.Jag har kapat allt sånt.Men skulle jag må dåligt en tid skulle jag säkert börja med medicin igen.

Varit tvungen att ändra mitt liv totalt pga annan sjukdom så det är säkert där grunden ligger. Måste omskola mig och vet inte riktigt till vad än så är mycket tankar där.

Det värsta är yrseln. Varit till yrselkliniken på KS och där sa doktorn att när de är psykiskt utlöser yrseln finns det inte något att göra utom att ta SSRI. KBT funkar inte på just detta symptom visst,

Var för ett år sedan och jag vägrade tabletter då och hoppades de skulle gå över. Nu när de gått ett år och yrseln består så börjar de även påverka mitt humör då jag blir irriterad över att aldrig kunna få må bra.
  • jenny99

Men börja med mediciner igen,så kanske du mår bättre och kan bli bättre?Om jag skulle få tillbaka min panikångest hade jag börjat,sen finns det flera som äter dessa i många år.Känn efter vad du tror att du behöver men att fortsätta må dåligt och ha panikångest är verkligen jobbigt.

Svar på tråden Börja äta SSRI igen??