• Geeky

Hund, beteende mot andra(främst män)

Hejsan, nu är det såhär att jag har en liten skitunge till springer spaniel hane på snart 3 år.
    Han är en jätte matte gris, vilket har blivit helt naturligt, särskilt sista året då det bara har varit han och jag, men tidigare med.
    Han skaffades ihop med mitt ex och dåvarande sambo som jag för nästan exakt ett år sedan separerade från.
    Sista halvåret innan vi separerade så hade då min lille hund för sig att kissa på sambons grejer, på hans plats i soffan, sängen etc.. väldigt väldigt i smyg men var aldrig på mitt och han har inte kissat inne någon gång sedan vi separerade,känns lite som att han fattade tidigare än mig vilken skitstövel vi bodde ihop med. Men iaf.
    Min hund är en stor toffel när det kommer till honor, oavsett om det är människor eller hundar, han lyssnar direkt. Hanar däremot går inte lika lätt, han testar direkt gränser å jävlas med killar, jag har bla ett kompispar som inte tycker att hunden skall vara med i köket, säger hon till honom så går han ut direkt i hallen och lägger sig, säger däremot han till hunden så går min hund ut i hallen, väntar tills min vän inte kollar, smyyyger ut i köket igen och så kan de två få hålla på en hel kväll.
    Och han är sån mot alla män!

Nu till min undran, jag har börjat träffa en kille lite mer på riktigt nu och min hund verkar gilla honom och allting, men, när han har sovit här så skall hunden alltid smyga upp och lägga sig på den sidan av sängen där han har sovit, han får va i sängen men förr har han alltid hållt sig på min sida, där jag sagt att det är okej, och det är bara när han har sovit här, har haft andra som sovit över tidigare och då har det inte vart så. Men han har inte gjort en ansats till att kissa eller så iaf.

Så min fråga är, vad tror ni att beteendet betyder? Med den tidigare erfarenheten så oroar jag mig ju såklart lite över att han skall börja kissa igen, av någon anledning, min känsla säger att det händer nog inte igen, men det finns ju ändå en liten del av mig som nojjar. Mest orolig är jag för att ta med hunden hem till killen, skulle ju va hemskt om han kissade hemma hos honom..  

Svar på tråden Hund, beteende mot andra(främst män)