Menorragi, vad ska jag göra om det här inte fungerar?
Hej alla på familjeliv, lite bakgrund:
Jag är 22 år och har haft väldigt rikliga blödningar sedan mensen började vid 11 års åldern. Jag har tagit mediciner sedan första sjukhusvistelsen.
I början var det cyklokapron som vi valde att sluta med då jag hela tiden var tvungen att öka dosen. Sedan gick jag på vanliga p-piller tills nu innan jul då en läkare ville att jag skulle byta till minipiller efter att ha hört att jag har migränauror.
Nu har jag blödigt i princip oavbrutet i 12 dagar och undrar när fasen det här ska sluta, kommer det sluta? Vad ska jag göra om det inte slutar? Vad har jag för alternativ egentligen om minipillren aldrig börjar fungera "bra"? Hormonspiral är väl i princip samma som minipiller (bara ett hormon), och jag ska ju undvika östrogen... Ska jag prova cyklokapron igen? Kanske är dömt att bli som förut, att den tappar effekt.
Om min kropp inte "fixar det" med dessa minipiller så känns det som att jag har två val: små till normalstora blödningar hela tiden eller en 5-7 dagars helvetisk blödning varje månad...
Om jag inte hade velat ha barn i framtiden så hade jag lugnt velat få min livmoder bortopererad vid det här laget.