• Rowalise

Slutar inte att hoppa!!!

Har stött på ett problem jag haft ett tag nu. Har försökt att göra "allt" för att få sonen som är 1år att sluta hoppa i stolen.....

Han sitter som en liten gud/ängel i början men sen finner han det roligare att börja hoppa i stolen, så hela stolen lyfter eller tippar lite bakåt eller framåt.
    Har försökt att distrahera honom med leksaker - funkar inte! Leksakerna är skit i hans ögon när han hoppar. Har försökt att ignorera det, men det funkar ju inte alls i längden. Har nu satt en tyngd på stolen, men det skiter han i! Han hoppar med stolen iaf.

Visst har tanken slagit mig att han är uttråkad, vilket kan vara en grej, Men han hoppar verkligen med stolen konstant ! Under frukosten,middagen,lunchen, besök ja HELA TIDEN.. Jag kan ju inte lära honom att äta på golvet!!

finns det någon annan som haft samma problem? Vad hade ni gjort? Tips någon?

Svidkärringar, håll er borta!
  • Svar på tråden Slutar inte att hoppa!!!
  • altafamiljen

vi väntade ut det helt enkelt, pratade med honom och sen dröjde det en kortare period innan han självmant slutade

• Mellanmjölkens land

Vad har ni för stol som går att hoppa med? Vi har en tripp-trapp och kan ärligt talat inte föreställa mig att den går att hoppa med Storasysters juniorstol kanske går men inget av våra barn har haft den motorik som krävs för det vid 1 år.

Svar på tråden Slutar inte att hoppa!!!