• Äldre 20 Jan 11:59
    1116 visningar
    4 svar
    +1
    4
    1116

    Forskningsstudie i Linköping om samspel, söker mammor och 4 mån bebisar

    Jag och min kursare Mikaela (båda heter komiskt nog så) läser psykologprogrammets sista termin i Linköping. Vi skriver uppsats om samspel och stress mellan mammor och 4-månaders bebisar. Uppsatsen är en del i ett större projekt som avser undersöka vårdmöjligheter för förtidigt födda barn.


     I vårt exjobb kommer vi att jämföra tidigare data från förtidigt födda, med fullgångna 4-månaders bebisar och deras mammor.

    Vi letar fortfarande fler deltagare i Linköping med omnejd och vore jätteglada för visat intresse, så om det låter det minsta intressant och du själv är en mamma eller känner en mamma med en bebis i ungefär rätt ålder (vi samlar data ända in i mars) så skicka gärna ett meddelande så berättar jag mer!

    Mikaela

    Ps. studien är givetvis etikprövad!


  • Svar på tråden Forskningsstudie i Linköping om samspel, söker mammor och 4 mån bebisar
  • Äldre 20 Jan 13:37
    #1

    Låter spännande! När måste barnet vara 4 månader? Min dotter är fyra månader om en månad. 

  • Äldre 20 Jan 13:42
    #2

    Hej!
    Vad roligt med svar! Om du är intresserad av att delta så fungerar det väldigt bra! Vi söker spädbarn som kommer vara 4-månader inom de närmsta 2 månaderna. Jag skickar lite information i ett privat meddelande så får du veta mer!

  • Äldre 23 Jan 22:36
    #3

    Jag har en 3 mån dotter och skulle gärna vilja veta mer...

  • Äldre 27 Jan 08:30
    #4

    Vad roligt! Jag har skrivit ett privat meddelande till dig med lite mer info!

Svar på tråden Forskningsstudie i Linköping om samspel, söker mammor och 4 mån bebisar