• Anonym (orolig väninna -)

kille från bosnien är han bra fö henne?

Hej alla fl ! :)

Dem är 20-25 år,vqrt ihop 1 år några månader.

Jag är lite orolig för min vän, hon är ihop med en bosnisk kille och han bor då i sitt hemland. Min kompis bor i Svergie.

Jag tycker bodda är väldigt svarsjuka hon kan inte ens gå ut med mig för då ska vi vara med 10 killar,hon pratar bara med killar enligt honom. Han måste vara med vissa gånger när vi chattar på skype för hon kanske snackar med 10 killar. Båda två får inte titta på motsätt kön för det är respektlöst,så gör man inte om man har en kille/tjej. Jag vet ju att alla förhållansen är olika men att inte få titta tycker jag är väldigt knas, visst man ska kanske inte hoppa,vända hela kroppen för att kolla ..

Hon har ifall bjudit hit han till Svergie ex antal gånger och det kostar flyg osv men hon säger att han oxå betalar lite så som jag uppfattat det så finns det nget socialbidrag eller annat sätt att få pengar.

Han har även ljugit för min kompis att han pluggat till advokat i fem år (de har varit ihop 1 år och några månader)

Deras problem har mest varit hans:

Han gick på henne när hon sov ett flertal gånger

Han fick 300 spänn för att gå till ambassadel men han köpte chips för pengarna, hon gav honom några gångwr så han har väl fått 1000 kr som han har köpt chips för ..

Vad tro ni? Tro ni att jag inte behöver vara orolig? Jag skriv från mobilen så blev lit konstigt.

• Svar på tråden kille från bosnien är han bra fö henne?
  • ajnas

Hmm ok, din kompis har ett förhållande som innehåller mycket konflikter. Det du kan göra är väl att ställa frågor till henne om det. Föreslå att hon hittar något bättre. Mer än så kan du inte göra.

• Anonym (gameover)

Killar fran Bosnien a potentiella hustrumisshandlare. Deras syn pa kvinnor ar sapass medeltida och patriarkalisk att du med all ratt ar orolig for din kompis. Du maste snacka henne tillratta innan det slutar med en tragedi.

• Anonym (chips pundare)

Han verkar vara chips missbrukare nog bäst att släppa han Flört

• Anonym (nejjjj)

måste bara svara till anonym (gameover) Både jag och min sambo är från bosnien och du kunde inte ha mer fel. Känner du ens någon bosnisk kille? Min sambo är världens goaste kille, lagar mat, städer, låter mig göra precis vad jag vill. Jag går ofta ut med mina tjejkompisar på middag, tjejkväll osv. Vi har ett barn tillsammans, inte gifta utan bara sambo. Han har aldrig slagit mig utan berättar varje dag efter hans lagat middag hur mycket han älskar mig. Men tror du aldrig har träffat en bosnisk kille, dom brukar vara väldigt roliga, generösa och kärleksfulla.

Hej alla och tack för era svar

Vissa fick att le lite och andra blev jag lite orolig. Dock vwt jag att alla bosniska killar inte är misshandlare isf vill jag ha källa på det.

Han har ifall gjort saker som inte är ok, jag har pratat med henne om att hon ska lämna honom.

Hon är en tjej som är rädd att bli ensam och utan pojkvän. När jag vart kompis med henne så hade hon precis blivit dumpad/gjort slut med en väldigt stor skit hög. Han var otogen mot henne minst 20 gånger och när hon fick veta detta så frågade hon honom och han skrattade och hånlog henne i ansiktet.

Jag tro att det är där hennes svarsjuka ligger, hennes kille skulle ju aldrig kunna ha tjejvänner, hon skulle bli galen detsamm gäller henne.

Det med att han köpte chips istället för att åka ditt han skulle kan det vara att han sparar pengarna och typ bara säger att han köpte chips?

Hon värkar veta att han är svarsjuk men just nu så har hon sagt till honom att de ska sluta klaga på varann han få göra som han gör och detsamma gäller henne. Grejen är att han flörtar med andra kvinnor t.ex. säger "godmorgon älskling" ," miss you" typ sånt ..

Sedan så tänker jag på om han kommer gifta sig bli bortgift med en annan hur vanligt är det att bli bortgift i bosninen?

Jag hade en zigenare jag vart ihop med och vi var ihop 1 år och någon månad, han gifte sig senare vid 23-24 (hans mamma hittade en kvinna i serbien)

Och hur sträga är det med att vara oskuld? Jag vet inte vilket land eller så .. vad man nu säger .. dem typ har sex i ett rum och sedan så kommer dem ut med lakanet som är blodigt (enligt dem är man inte oskuld annars)

• Anonym (nejjjj)

Det är väldigt väldigt ovanligt att man i Bosnien blir bortgift. Det är inget arabland utan ett land där kvinnor super, festar och knullar runt lika mycket som i Sverige. 

Okej vad bra ..

• Anonym (....)
    Anonym (gameover) skrev 2015-01-20 12:47:56 följande:

Killar fran Bosnien a potentiella hustrumisshandlare. Deras syn pa kvinnor ar sapass medeltida och patriarkalisk att du med all ratt ar orolig for din kompis. Du maste snacka henne tillratta innan det slutar med en tragedi.

Hahaha... Du känner inte många bosnier va?
  • Anonym (....)

Förresten har du ju redan gjort en tråd om din vän och den chipsmissbrukande bosniern tidigare. Varför göra en ny?

Ja jag tro jag råkade klicka två gånger och jag har rapporterat det :)

Svar på tråden kille från bosnien är han bra fö henne?