• Anonym (Skitnödig)

Är det något fel på honom eller gör han såhär för att jävlas?

Jag vet inte om min sambo har magproblem eller om han helt enkelt är så jävla elak och respektlös att han gör såhär med flit. Han sitter på toa i timmar, och alltid när jag har nåt viktigt att göra och själv behöver toaletten. Här är några exempel:

Kvällen innan min tenta. Jag är iordninggjord för sängen och ska bara kissa innan jag går och lägger mig. Är så pass kissnödig att jag inte kommer kunna sova hela natten om jag inte kissar innan sängdags, men sambon bara MÅSTE in och kissa jättefort. Jag säger "gå före du" och han säger "det tar bara en minut". Han går in, och stannar där. Innan han gick in hade jag haft tid att sova ca 7 timmar innan det skulle vara dags att gå upp. Han stannar där inne i över en timme innan jag får komma in och kissa och gå och lägga mig. Jag får mindre än 6 timmars sömn pga det.

Varje morgon som jag går upp innan honom, säg att jag går upp 7 och ska gå hemifrån 8, medan han ska gå upp 8 och gå hemifrån 9-10. Jag duschar, sen går jag och äter frukost. Då rusar han upp och går på toa, i en timme. Jag har inte hunnit borsta tänderna, sminka mig, bajsa eller nånting. Han sitter där tills jag missat bussen (om jag inte går utan att ha blivit klar). Han kan inte vänta 5 minuter så jag hinner bli klar innan han låser in sig.

Och så varje morgon som vi är lediga tillsammans. Jag ställer klockan, han gör det aldrig. När jag vaknar frågar jag om han vill duscha tillsammans, han säger oftast nej för han vill duscha på eftermiddan istället. Jag går upp och duschar och vill sen äta frukost tillsammans med honom eftersom de två frukostarna lördag och söndag är de enda måltiderna vi äter tillsammans på hela veckan. När jag duschat klart ska han skita. I en timme. Jag har frågat honom om han vill gå på toa INNAN jag duschar, så jag kan ligga och dra mig en timme istället för att duscha och sen sitta och vänta, men han säger alltid "nej nej, jag behöver inte", men 4 minuter senare när jag duschat klart, DÅ blir det panik. Har också sagt åt honom att ställa klockan en timme tidigare så inte hela dagen förskjuts pga hans skitplaner, men det "glömmer" han bort.

Såhär gör han även när vi ska bort eller när vi ska ha gäster. Han sitter och skiter i flera timmar så att jag inte hinner fixa håret eller sminka mig eller nånting, och han är glad och nöjd medan jag får gå på fest osminkad och med håret i hästsvans.

Är det nåt fel på hans tarm eller gör han såhär bara för att jävlas med mig? Mitt liv blir förstört.

• Svar på tråden Är det något fel på honom eller gör han såhär för att jävlas?
  • Anonym (Omg)

Om han hade problem med tarmen skulle han av respekt ha sagt det till dig INNAN ni flyttade ihop. Så ja, han gör det för att han jävlas/är respektlös. Prata med honom, annars gör slut.

• Anonym (Skitnödig)
    Anonym (Omg) skrev 2015-01-20 12:34:52 följande:

Om han hade problem med tarmen skulle han av respekt ha sagt det till dig INNAN ni flyttade ihop. Så ja, han gör det för att han jävlas/är respektlös. Prata med honom, annars gör slut.

Han var inte såhär i början. Vi har bott ihop i 2.5 år, han har varit så åtminstone i 1.5 år. Han har fått problem med hemorrojder de senaste veckorna och jag har sagt att han ska sluta sitta och skita i flera timmar eftersom det blir värre då, men han gör det ändå.

Respektlöst vet jag att det är eftersom han ofta tar med telefonen in på toa när jag har bråttom, han vill sitta där och chilla och spela och sådär. Men även när han inte tar med den sitter han i en timme. Kan det vara IBS eller nåt? Vet inget om IBS.
  • Anonym (lilli)

Men vafan då får han väl säga att han har tarmproblem?! 

Han verkar vara lite knäpp, ursäkta. Kan man inte respektera såna här saker får han bo själv helt enkelt. 

Vem bajsar i en hel timme??? Är det ens det han gör därinne? Min pappa har ulcerös kolit och inte ens han sitter på toa i timmar. Haha. 

• nymedlem

1 timme är ju jättelänge så ja han har nog magproblem.

Men sminka dig kan du väl göra var som helst? Jag sminkar mig alltid i vardagsrummet med en stor spegel jag håller i handen eller ställer på bordet. Håret fixar jag framför vår helfigursspegel som vi har i hallen.

Varför skulle han göra detta av elakhet? Vad vinner han på det? Har ni ett bra förhållande?

• Anonym (Skitnödig)
    Anonym (lilli) skrev 2015-01-20 12:46:27 följande:

Men vafan då får han väl säga att han har tarmproblem?! 

Han verkar vara lite knäpp, ursäkta. Kan man inte respektera såna här saker får han bo själv helt enkelt. 

Vem bajsar i en hel timme??? Är det ens det han gör därinne? Min pappa har ulcerös kolit och inte ens han sitter på toa i timmar. Haha. 

Undrar också vad fan han gör där, han påstår att han bajsar konstant i en timme, alltså att det ramlar ut bajs varje minut av den timmen. Helt sjukt enligt mig, men han är rätt stor så det kanske får plats flera kilo då...
    nymedlem skrev 2015-01-20 12:48:00 följande:

1 timme är ju jättelänge så ja han har nog magproblem.

Men sminka dig kan du väl göra var som helst? Jag sminkar mig alltid i vardagsrummet med en stor spegel jag håller i handen eller ställer på bordet. Håret fixar jag framför vår helfigursspegel som vi har i hallen.

Varför skulle han göra detta av elakhet? Vad vinner han på det? Har ni ett bra förhållande?

Ja, jag skulle väl kunna det egentligen. Fast vi har bara en spegel, och det är en helkroppsspegel som sitter ganska dumt i sovrummet, så det är väldigt dåligt ljus och sådär. Då får jag sitta med en liten handspegel nånstans istället. Men jag har ändå min tandborste, mina linser och allt annat i badrummet.

Tror egentligen inte han gör det av elakhet, men han verkar inte tänka på nån annan. Min tid och vad jag behöver göra känns inte viktigt för honom. Han borde kunna vänta 5 minuter tycker jag. Förutom det här har vi ett bra förhållande.
  • Anonym (Mhm)

Min kille som är "föredetta" missbrukare började vara inne på toa väldigt mycket och länge i oktober.. Nu vet jag varför.. Han är inte längre föredetta missbrukare..

Men om ni inte har sådana problem i förhållandet så verkar det väldigt konstigt om det skulle vara därför.

• Anonym (gå inte ut)

Du får väl stanna kvar därinne tills du är klar då. Så får han vänta

• Anonym (J)

Eller så kollar han porr.

Men när min sambo var otrogen satt han också på toa typ dygnet runt med sin jäkla telefon. Visade sig att han skrev med den han nuppade medan jag var gravid. :P

• Anonym (lilli)
    Anonym (J) skrev 2015-01-20 12:59:57 följande:

Men när min sambo var otrogen satt han också på toa typ dygnet runt med sin jäkla telefon. Visade sig att han skrev med den han nuppade medan jag var gravid. :P

Haha ja det är typ detta jag också tänker på?? Visst kan man "fastna" på toa ibland om man läser en tidning eller nåt... men fan heller att man sitter och skiter timmavis varje dag.

Antingen smsar han med nån brud, eller så gör han nåt "privat". :P
  • Anonym (Skitnödig)
    Anonym (J) skrev 2015-01-20 12:59:57 följande:

Vet att han kollar porr ibland och jag bryr mig inte ifall han gör det när jag INTE har bråttom nånstans. Därför säger jag åt honom att lämna telefonen utanför när han absolut ska gå in på toa när jag behöver den, men det tar lika jävla lång tid ändå. Enda trösten är väl då att jag vet att han inte runkar bort min dyrbara tid, utan faktiskt skiter...
Svar på tråden Är det något fel på honom eller gör han såhär för att jävlas?