• Mirabella

Tal till en syster som fyller 40?!

Är det någon vänlig själ som kan dela med sig av lite tips eller idéer om bra tal som jag skulle kunna hålla på min systers 40-fest? Något kul om vad det innebär att fylla 40....eller .....jag vet inte vad. Har total idétorka. HJÄLP!

• Svar på tråden Tal till en syster som fyller 40?!
  • Lady Namárië

Vi skrattade så vi grät åt min fasters tal när min pappa fyllde 50. Hon hade hittat idén någonstans på internet, men det var lika skojigt ändå.

Hon började med att säga att hon för någon månade sedan fått ett brev från pappa där han kom med "vissa tips" (vilket givetvis var påhitt) inför hennes tal, och att hon istället för att hålla tal hade bestämt sig för att läsa upp det. Brevet började ungefär så här:

"Kära syster
    Som du vet fyller jag snart år, och jag är säker på att du redan börjat fila på ett tal som du kan hålla under det firande ni utan tvekan planerar (extra roligt, då vi "kidnappde" pappa till firandet). Eftersom jag vet att du har mycket att göra tänkte jag bara komma med några förslag om hur du kan lägga upp talet..."

Sedan fortsatte det med en lång rad "do:s and don´t:s" av typen "du får givetvis inte glömma bort att prisa min intelligens och stora blygsamhet" och "men nämn för all del inget om de grå tinningarnas charm, folk kan ju tro att jag blivit gammal".

Jag är säker på att det finns en förlaga någonstans på nätet, om du är intresserad av den här typen av tal!

Titta annars in på www.talskrivarna.com, så hittar du kanske något du gillar!

• Mirabella

Tack Lady Namárie för bra inspiration!

Svar på tråden Tal till en syster som fyller 40?!