Ni med uretrit och som blivit "friska"!
Hej!
Jag är 24 år och har lidit av vad urologen tror är uretrit i ca ett år. Har gått i skov och mådde helt okej under sommaren, men sen jul har det varit katastrof :( Det började som återkommande UVIs/UVI-känningar, sökte hjälp för ett år sen hos privat urolog och fick diagnosen uretrit. Just nu äter jag kramplösande och antibiotika som profylax men inget mer, och det blir aldrig helt bra, även om jag i perioder mår mycket mycket bättre.
Uretriten är som ett tryck över blåsa/urinrör, känner mig aldrig helt tömd när jag kissar, har ofta lite kramper men inte så mkt sveda. Är känslig för kyla (då blir kramperna värre), sex verkar utlösa UVI. Alkohol i måttliga mängder lindrar oerhört, medan rejäla utgångar och fyllor verkar utlösa skoven...
Ibland blossar UVI upp och då är det ett HEEEELVETE. Den svedan, ligger bara på golvet och bölar... kissar "taggtråd", kissar nästan på mig för trängningarna är så svåra. Men med en furadantin och en ipren går det värsta över på en natt som tur är.
Min känsla är att jag kommer bli frisk, om jag bryter den onda cirkeln! Tex undviker att få UVI helt och hållet, men då måste jag avstå från kyla, sex, stress, sena utgångar, osv. Hur har ni gjort som blivit "botade"? Ska jag be om att få kortisonbehandlingar? Kan man bli frisk av alternativmedicin istället?
Snälla jag vill ha tips! Det senaste året har varit rent ut sagt rumpa psykmässigt pga det här!!