• Tildas o Skrutts mamma

Jobba igen efter magsjuka?

Magsjuk söndagkväll. Sov måndag, åt ingenting. Ätit lite tisdag + sovit en del.
    Jobba imorgon eller vara hemma?

• Svar på tråden Jobba igen efter magsjuka?
  • Mandel

48 timmar helst 72 timmar sedan sista gången du var på toa - kräktes/diarré.
    Sedan måste du så klart vara så pass pigg att du orkar med ditt jobb även om det gått mer än 72 timmar.

Krya på dig!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • IsDimma
    Mandel skrev 2015-01-20 15:41:03 följande:

48 timmar helst 72 timmar sedan sista gången du var på toa - kräktes/diarré.
    Sedan måste du så klart vara så pass pigg att du orkar med ditt jobb även om det gått mer än 72 timmar.

Krya på dig!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
    Jag skriver under på detta.

Och tänker hålla stenhårt på det framöver. Jag smittade ner sju (av 13) barn på min avdelning, jobbar på förskola. Plus två föräldrar (som var på drop-infika just den dagen jag kom tillbaka till jobbet och vars barn inte blev sjuka). Bara för att jag frågade mina kollegor om jag skulle komma till jobbet eller inte. Jag började klockan sju och det hade gått 48 timmar klockan elva samma förmiddag. Ingen magsjuka på min avdelning innan och bara ett barn på en annan avdelning. Så det kom med största sannolikhet från mig. Detta trots att jag tvättade händerna mycket mer noga än normalt och så gott det gick försökte hålla mig ifrån maten/fikat. Never again! Det lovar jag!
  • Sassan1

Du ska vara hemma 48 timmar efter sista symtom, och nedsatt aptit är ett symtom. Så stanna hemma minst 2 dagar till.

Svar på tråden Jobba igen efter magsjuka?