RS? Orolig mamma..
Hej! Någon som kan hjälpa mig?
Tänkte ringa BVC och i morgon..
Min bebis på 9 månader har råkat ut för en jätteförkylning. Han har fruktansvärt ont i halsen, har igår och idag fått en hes röst och kan knappt göra sig hörd alls. Gnäller konstant, knallröda kinder och ganska blek i övrigt. Hostar mycket. Idag hostade han två gånger tills han kräktes lite slem.
Snoret är både rinnande klart och lite tjockare och färgat emellanåt.
Han hade feber i går natt och igår på dagen, men bara lätt - 38-38,5. Ingen feber nu.
Äter lite sämre än normalt då han är tröttare men ändå inte kan sova riktigt lika mycket som förr. Dessutom hindrar väl snoret en hel del. Ammar fortfarande några gånger per dag och på nätter. Han ammar inte lika ofta som vanligt men tillräckligt. Äter frukost och middag osv, men som sagt något sämre.
På morgonen och dagarna är han pigg och glad. Leker och rör sig snabbt och lätt, enda skillnaden är att han är lite gnälligare. Han har ju även tänder på gång så det kan ju förklara vissa symtom..
Vad tror ni, bör jag vara orolig här?? Upplever att han är täpptare än vid tidigarr förkylning. Svårare att bli av med snor och slem. . Ska fråga BVC i morgon i alla fall.. Ville bara höra om era erfarenheter!